خبرگزاری کار ایران

رییس بیمارستان امام خمینی در گفت‌وگو با ایلنا:

به هیچ عنوان کمبود کیت نداریم/ رصد سلامت کادر درمانی با اخذ تست پی سی آر

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۸۳۷

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: به هیچ عنوان کمبود کیت نداریم، اما استفاده از آن بر مبنای پروتکل مشخصی است.

«خسرو صادق نیت» رییس بیمارستان امام خمینی (ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره چگونگی اخذ تست کرونا از پرسنل درمانی گفت: به هیچ عنوان کمبود کیت نداریم، اما استفاده از آن بر مبنای پروتکل مشخصی است. البته این پروتکل، در هر بیمارستان بنابر رای متولیان، تعیین، ابلاغ و اجرا می‌شود. ما برای پرسنل به قدر کفایت و لزوم تست در اختیار می‌گذاریم. برای پرسنل خودمان، بویژه برای کسانی که به محل کار باز می‌گردند و آنهایی که مشکوک به ابتلای کووید19 هستند، تست پی سی آر را انجام می‌دهیم و همچنین برای افرادی که علامت دارند، تست پی سی آر انجام می‌شود.

وی افزود: اگر تست این همکاران مثبت باشد، به قرنطینه می‌روند و تمام زمان لازم برای قرنطینه را در مرخصی می‌گذرانند تا مطمئن شویم وقتی به کار باز می‌گردند، سالم هستند. تست پی سی آر در دسترس است و برای هر کسی که نیاز داشته باشد، انجام می دهیم.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) تصریح کرد: قاعده تست پی سی آر این است، کسانی که علائم دارند، یا کسانی که علامت‌دار بودند و آماده بازگشت به کار هستند، تست شوند.

وی درباره اخذ تست کرونا از پرسنلی که در بخش ویژه  کار می‌کنند، تصریح کرد: در بخش‌های عادی احتیاجی نیست، ولی ممکن است برای آن دست از پرسنل جراحی و به منظور صحت سلامت آنها تست پی سی آر گرفته شود. از کسانی هم که قبلا در بخش‌های ویژه کرونا کار کرده‌اند، تست گرفته می‌شود تا از صحت سلامت آنها مطلع شویم.

او درباره اخذ تست کرونا از متخصصان بیهوشی و جراحانی که روزانه با جراحی سروکار دارند، گفت: از آنها تست گرفته می‌شود؛ اما منطقی نیست که هر روز از آنها تست بگیریم. توصیه‌ای هم نمی‌شود که هر روز از این افراد تست گرفته شود. باید فرد علامت داشته باشد، یا ما فکر کنیم که در دوره کمون به سر می‌برد که می‌تواند ناقل ویروس باشد، تا تست شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز