خبرگزاری کار ایران

پیروزی ما در مقابله با بیماری شکننده است/ احتمال طغیان مجددا ویروس کرونا وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۸۳۱

حریرچی گفت: احتمال طغیان مجددا ویروس کرونا در ایران و کشور‌های دیگر وجود دارد و پیروزی ما در این زمینه شکننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه و مشکلات اقتصادی، در کنترل بیماری وضعیت خوبی داریم.

وی ادامه داد: احتمال طغیان مجددا ویروس کرونا در ایران و کشور‌های دیگر وجود دارد و پیروزی ما در این زمینه شکننده است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه از هفته دوم فروردین شاهد روند نزولی در تعداد بستری و تعداد مرگ و میر بودیم، تصریح کرد: این امر برخلاف پیش‌بینی‌های کشور‌های خارجی و حتی در داخل کشور بود، اما به لطف خدا الان وضعیت خوبی نسبت به سایر کشور‌ها داریم.

حریرچی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور تحت تاثیر تحریم‌های ناجوانمردانه است خاطرنشان کرد: تا خردادماه و تا تابستان روند نزولی را خواهیم داشت، اما این موضوع به این معنا نیست که برخی از استان‌ها پیک‌های موردی را نداشته باشند.

وی یادآور شد: ممکن است کشور‌های مختلف پیک‌هایی را تا زمان کشف واکسن داشته باشند، این دستاورد‌ها ثابت نیست، مردم به‌خوبی توانستند حماسه آفرینی کنند لذا مهمترین عامل منفرد همکاری مردم است.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به همکاری مردم در زمینه رعایت پروتکل ها گفت: مردم و کسبه همکاری‌های خوبی را در رعایت پروتکل‌ها داشتند به طوری که ۸۳% کسبه‌های پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند. در روز‌های نهم و دهم فروردین که اوج بیماری بود، روند نزولی تا هفته اول اردیبهشت در موارد ابتلای قطعی کاهش پیدا کرد و موارد فوتی هم سیر نزولی داشت، افزود: از مردم و اصناف، به خاطر رعایت اصول و توصیه‌های بهداشتی تشکر می‌کنم.

حریرچی با بیان اینکه همکاری مردم با وزارت بهداشت موجب شد که مغرضان در پیش بینی هایشان اشتباه کنند و جامعه در درگیری با بیماری شرایط بهتری داشته باشد، تاکید کرد: مردم همچنان باید اصول و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا این دستاورد‌ها شکننده است. همچنین پزشکان و پرستاران ما در دنیا بی نظیر هستند لذا جای تشکر و قدردانی از آن‌ها وجود دارد، بنده در مقابل پرستاران و پزشکان سر تعظیم فرود می‌آورم.

وی به شبکه گسترده بهداشت و درمان کشور اشاره کرد و گفت: در هفته اول اسفند پیش بینی شده بود که تعداد موارد بستری به ۹۶۶ هزار مورد برسد، باید به تجربه سنگاپور و ژاپن توجه کنیم و نباید به دستاورد‌ها دل خوش کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز