خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته آموزش ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با ایلنا:

ابلاغ پروتکل‌ برگزاری امتحانات در هفته جاری/ امتحانات نهایی از ۱۷ خرداد تا ۱۵ مرداد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۵۴۹

دبیرکمیته آموزش و پرورش ستاد مقابله با کرونا از ابلاغ پروتکل‌ برگزاری امتحانات در هفته جاری خبر داد.

«مهرزاد حمیدی» دبیرکمیته آموزش و پرورش ستاد مقابله با کرونا و معاون سلامت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات در مدارس گفت: ما از ابتدا گفته‌ایم که بازگشایی مدارس بستگی به نوع کنترل و شیوع  ویروس کرونا دارد و این مساله هم از سوی وزارت بهداشت تعیین می‌شود، اما در هر صورت برای اینکه وقفه‌ای در تحصیل دانش آموزان رخ ندهد، روش‌هایی از جمله آموزش به وسیله رسانه ملی و اخیرا هم شبکه دانش‌آموزی شاد را در نظر گرفتیم. در نقاطی هم که اینترنت وجود ندارد کار آموزش توسط راهبران آموزشی اتفاق می‌افتد.

حمیدی درباره جزییات نحوه برگزاری امتحانات در شرایطی که هنوز به طور کل شیوع کرونا به اتمام نرسیده است، گفت: در رابطه با برگزاری امتحانات به خصوص امتحانات نهایی در پایه دوازدهم جلسه‌ای با وزارت بهداشت در روز چهارشنبه هفته گذشته داشتیم و در آن جلسه قرار شد که کارگروهی تشکیل شود تا پروتکل‌های ویژه‌ای برای امتحانات در نظر بگیرد و قرار شد که این کارگروه و پروتکل به عنوان دو بخش کارهایشان را نهایی کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره زمان امتحانات نهایی بیان کرد: برنامه امتحانات نهایی توسط مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده و ۱۷ خرداد تا ۱۵ مرداد را برای زمان امتحانات نهایی تعیین کردند، البته امتحانات کلاس دوازدهم دقیقا باید با رعایت پروتکل‌ها و موازین فاصله گذاری هوشمند باشد.

وی با اشاره به آماده‌سازی پروتکل برگزاری امتحانات نهایی توضیح داد: پروتکل‌های برگزاری امتحانات توسط این کارگروه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد مقابله با کرونا تنظیم و ابلاغ می‌شود. در نهایت شرایط لازم برای برگزاری امتحانات با فاصله گذاری اجتماعی پیش بینی خواهد شد. پروتکل اشاره شده که مبنی بر نوع برگزاری امتحانات پایه دوازدهم بوده قرار است، در اوایل همین هفته و نهایت تا دوشنبه این هفته ابلاغ شود.

حمیدی در پاسخ به این سوال که آیا بررسی‌ شده چه تعداد دانش آموز باید برای امتحان به مدرسه بیایند؟ گفت: این مساله باید در پروتکل‌های مربوط به امتحانات پیش بینی شود که اکنون در حال تدوین است.  لازم به ذکر است که طول برگزاری امتحانات نهایی افزایش پیدا می‌کند و پیش بینی شده امتحانات رشته مختلف در روزهای متفاوت برگزار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش بیان کرد: پروتکلی که رعایت فاصله گذاری اجتماعی در زمان برگزاری امتحانات را مشخص می‌کند در اوایل این هفته نهایی خواهد شد و برنامه امتحان نهایی هم توسط مرکز سنجش آموزش و پرورش ابلاغ شده است.  باید در این فرصتی که وجود دارد شرایط لازم برای اعمال پروتکل و اجرای رعایت و مفاد پروتکل هم صورت بگیرد.

دبیرکمیته آموزش و پرورش ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که با توجه به برگزاری امتحانات و حضور کارکنان در مدرسه از جمله مراقبان امتحانات، آیا برنامه‌ای جهت انجام تست برای آنها دارید که مبادا ناقل کرونا نباشند؟ گفت: ‌همه این موارد در کارگروه اولیه بررسی شده و حالا باید ببینیم که در متن پروتکل در خصوص آن چه گفته شده است.  باید مفاد و جزییات پروتکل ابلاغ شود، تا بتوانیم درباره همه موارد برگزاری امتحانات اطلاع رسانی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز