خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام شد؛

فوت ۳۱ راننده تاکسی در کشور بر اثر کرونا/روند نزولی آمار ابتلا در بین تاکسیران‌ها/ تداوم بلاتکلیفی مابه‌التفاوت کرایه نفر چهارم

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۳۵۵

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور با اعلام فوت ۳۱ راننده تاکسی در کشور بر اثر بیماری کرونا از روند نزولی آمار ابتلا به این بیماری در بین تاکسیران‌ها خبر داد.

«مرتضی ضامنی» مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، ‌آیا این اقدام در تاکسی‌ها نیز اجرایی می‌شود؟ گفت: استفاده از ماسک و دستکش در حوزه حمل و نقل عمومی انبو‌ه‌بر مدنظر است و قرار است؛ در مترو و اتوبوس این اقدام اتفاق بیفتد و هنوز در خصوص اجباری شدن استفاده از ماسک در تاکسی چیزی اعلام نکرده‌اند. 

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش سرنشینان تاکسی،‌ چرا هنوز مابه التفاوت نرخ کرایه تاکسی تعیین تکلیف نشده است؟ گفت: در این باره با دو موضوع مواجه هستیم که آیا قرار است، اجرای این طرح ادامه‌دار باشد و یا اینکه در یک مقطع خاصی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها اتفاق بیفتد. 

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور تصریح کرد: بر همین اساس به شورای عالی ترافیک شهرهای کشور به عنوان متولی این موضوع اعلام شده که اگر قرار است این طرح تداوم داشته باشد، حتما باید نسبت به آن تعیین تکلیف شود و وضعیت کرایه یک نفر حذف شده مشخص شود. 

ضامنی با تاکید بر اینکه نباید در تعیین‌تکلیف این مساله تعلل شود، افزود: اگر مبنای محاسبه کرایه محاسبه مسافر در سامانه تاکسیرانی را سه نفر قرار دهیم،‌ این اقدام می‌تواند مشکل را حل کند. در نتیجه اگر قرار است که در طولانی مدت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه یابد، حتما باید نسبت به نرخ کرایه تاکسی‌ها تعیین تکلیف شود، اما در حال حاضر که مقطعی در حال اجرا است قرار بر این شد که افزایش قیمت صورت نگیرد. 

او در پاسخ به این سوال که اما برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا با توجه به شرایط به صورت مقطعی پیش می‌رود و ممکن است به صورت مقطعی تا ماه‌های آینده این طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها ادامه یابد، گفت: پیگیر این مساله هستیم تا بتوانیم کرایه تاکسی‌ها را تعیین تکلیف کنیم، اما در نهایت تصمیم‌‌گیرنده درباره این مساله شورای عالی ترافیک شهرهای کشور است. سازمان تاکسیرانی موارد مورد نظر و راهکارها را اعلام کرده است و در نهایت آن مرجع به عنوان بالاترین مرجع در این حوزه باید تصمیم‌گیری کند و در صورتی که ابلاغ کند، قابلیت اجرا دارد. 

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور همچنین درخصوص آخرین آمار فوتی‌ها و ابتلای رانندگان تاکسی به کرونا در کشور اظهار داشت: در کل کشور در حوزه تاکسیرانی ۳۱ نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت شده‌اند و روند فوتی‌‌ها نزولی بوده است و بیشترین تعداد فوتی‌ها مربوط به ماه‌های اسفند و فروردین بوده است.

ضامنی ادامه داد: تاکنون ۴۵۰ نفر از رانندگان تاکسی به کرونا مبتلا شدند و در آمار مبتلایان نیز روند نزولی است، چرا که رانندگان به رغم تمام فشارهایی که به آنها وارد است‌، اقدامات بهداشتی را خودشان انجام دادند و امیدواریم آمار مبتلایان این حوزه نیز به صفر برسد. 

او در پاسخ به سوالی در خصوص سرانجام ارائه کمک حمایتی دولت به تاکسیران‌ها  که بنا به گفته رانندگان  هنوز کمکی ارائه نشده است، اظهار داشت: هنوز کمک‌ها به دست رانندگان نرسیده است. تکلیف ما شناسایی رانندگان مشمول و معرفی به وزارت رفاه بوده است که این اتفاق افتاده است و پیگیر هستیم تا فرایند اجرای این حمایت‌ها دولتی تعریف شده سریعتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز