خبرگزاری کار ایران

نیاز به ۱۳۰ هزار نیروی انسانی در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۱۸۱

​معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: ظرفیت‌هایی که در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شد کمک بزرگی به حل بحران کرونا در کشور کرد. در این مدت ۱۴۸۶ پروژه عمرانی با حدود ۳۶ هزار تخت ساخته شد و یا در حال ساخت است.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا،  سید کامل تقوی نژاد در نشست معاون اول رییس جمهوری و معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت، اظهارکرد: حدود ۵۰ درصد از هتلینگ ۵۸۰ بیمارستان دولتی در طول شش سال گذشته بازسازی و نوسازی شد. ۸۰۰۰ پروژه بهداشتی در کشور اجرا شد که معادل ۳۰ درصد از ظرفیت فضای فیزیکی حوزه بهداشت است.

وی افزود: سال گذشته در کشور ۳۱ بیمارستان با حدود ۳۳۰۰ تخت بیمارستانی به بهره برداری رسید و ۹۹ پروژه نیز امسال و سال آینده به بهره برداری می‌رسد. برخی از پروژه‌ها نیز در دو ماه اخیر با تسریع در امورشان تکمیل و برای خدمت رسانی به بیماران کووید۱۹ به کار گرفته شدند. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در حال حاضر ۴۴۵ هزار پرسنل در وزارت بهداشت اشتغال دارند و حدود ۱۳۰ هزار نیروی جدید برای حوزه سلامت نیاز داریم و ۳۳ هزار نفر از آنان مربوط به پروژه‌هایی است که امسال تکمیل و افتتاح می‌شود. 

تقوی‌نژاد خاطرنشان کرد: پایان سال گذشته دستورالعملی ابلاغ شد که بر اساس آن، پرداخت اضافه کار و کارانه در بیمارستان‌های دولتی جدا شد و این نظام پرداخت، عدالت بیشتری دارد و می‌تواند بخشی از مشکلات موجود پرسنل وزارت بهداشت را حل کند. از سوی دیگر درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی به طور متوسط ماهانه ۲۰۰۰ میلیارد تومان بود اما در دو ماه گذشته ۷۰ درصد از این درآمدها کاهش یافت که باید به آن توجه جدی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز