خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت اعلام کرد:

احتمال تاخیر در برگزاری آزمون سراسری/توانسته‌ایم شیوع کرونا را مهار کنیم/ممکن است دوباره به پیک وحشتناک برگردیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۶۰۵

وزیر بهداشت گفت: توانسته‌ایم ویروس کرونا را مهار کنیم اما اگر رعایت نکنیم ممکن است دوباره به پیک وحشتناک برگردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا سعید نمکی، وزیر بهداشت با بیان اینکه نخست از همراهی مردم به ویژه کسبه در رعایت و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند سپاسگذاریم، گفت: همکاران ما در معاونت امور بهداشتی در استان‌ها گزارش داده‌اند که بیش از ۸۰ % از کسبه و فعالان اقتصادی پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده‌اند و تنها درصد کمی خود را ملزم به رعایت ندانستند که آن‌ها هم ان‌شالله با تذکرات و پیگیری همکاران بهداشت محیطی در کل کشور حمایت و رعایت خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر فاصله گذاری هوشمند خوب رعایت شد حتما کسب و کار‌ها استمرار خواهد داشت در غیر اینصورت ممکن است دوباره به شرایط قبل بازگردیم و لطمه‌ای که فعالان اقنصادی و مردم خواهند خورد شاید جبران ناپذیر باشد. ما همچنان تقاضای استمرار این روند را داریم تا با رعایت کامل فاصله گذاری هوشمند که از ابداعات کشورمان در این راستا بود بتوانیم هم سلامت مردم و هم اقتصاد کشور را حمایت کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از آن دسته از شهرواندانی که قضیه را بسیار عادی تصور کرده‌اند، گلایه داریم، بیان کرد: درست است که ما دستاورد‌های بسیار مطلوبی را در اوج گرفتاری اقتصادی داشتیم؛ درست است که آمار فوتی‌ها دو رقمی شده و روند نزولی داشته است؛ درست است که توانستیم ورودی بیمارستان‌ها را در کشور به حداقل برسانیم، اما این به معنای پایان کرونا نیست.

نمکی با بیان اینکه ما در رابطه با این ویروس بسیار پیچیده و منحوس هر روز یافته‌های جدیدی را درک می‌کنیم که این ما را به سمت و سوی توجه بیشتر سوق می‌دهد، خاطرنشان کرد: پیش از این تصور می‌شد کسانی که یک بار مبتلا شده‌اند حداقل برای یک مدت ایمن هستند و همینطور ما تصور می‌کردیم نتیجه مثبت تست سرولوژی به معنای مصونیت فرد است، اما یافته‌های جدید چیز دیگری می‌گوید و امکان ابتلای مجدد بهبودیافتگان وجود دارد؛ بنابراین اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم ممکن است با پیک وحشتناک بیماری مواجه شویم.

وی تصریح کرد: ما این ویروس را مهار کرده‌ایم و خوشبختانه در بسیاری از استان‌ها و شهر‌ها به فاز مطلوبی رسیده‌ایم، اما همواره این نگرانی برای من و همکارانم وجود دارد که دوباره گرفتار یک پیک وحشتناک نشویم، بنابراین استمرار فاصله گذاری اجتماعی، رعایت فاصله گذاری هوشمند، رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی، اصلی‌ترین پدیده‌ای است که می‌تواند ما را از این فاز خطرناک به سمت یک فاز کمتر هدایت کند.

وزیر بهداشت به آغاز ماه مبارک رمضان در خصوص بازگشایی اماکن مذهبی اشاره کرد، گفت: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان همکاران ما دستورالعمل‌هایی را برای بازگشایی مساجد و مراکز مذهبی در برخی از مناطق سفید تدوین کرده‌اند تا مردم بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدام به اقامه نماز‌های جماعت و جمعه کنند. از هیئت امنای مساجد و مراکز دینی که همکاری بی نظیری را تاکنون با ما داشته‌اند دوباره درخواست می‌کنیم تا از طریق بسیج مساجد، هیئت امنا، ائمه جمعه و جماعت نظارت کافی را بر اجرای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها داشته باشند.

نمکی خاطرنشان کرد: از اینکه برخی از اماکن زیارتی و حرم‌های مطهر همچنان بسته باقی می‌مانند بسیار متاسفیم، اما تا زمانی که نسبت به سلامت زائران اطمینان حاصل نکنیم اجازه بازگشایی نخواهیم داد. امیدواریم در آینده‌ای بسیار نزدیک و با پیگیری متولیان این آستان‌های مقدس صحن‌ها را به روی مردم بگشاییم.

وی همچنین درباره برگزاری کنکور نیز گفت: در رابطه با کنکور که مورد سوال داوطلبان بسیاری است در روز‌های آتی تصمیم گیری خواهد شد تا در درسترین زمان و با کمترین آسیب برگزار شود. گرچه ممکن است زمان برگزاری آزمون همچنان به تعویق افتد، اما سلامت جوانان و آیندگان این مملکت بر همه چیز اولویت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز