خبرگزاری کار ایران

ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۴۲۴

​رئیس کمیته امداد از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی بختیاری در حاشیه مراسم آغاز فعالیت مجدد شرکت سایپا گام، از خط تولید این مجموعه بازدید و با سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل شرکت سایپا دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کمیته امداد در این دیدار با اشاره به بکارگیری مددجویان این نهاد در خط تولید شرکت سایپا گام، گفت: شرکت سایپا گام ۱۵۲ نفر از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را مشغول به کار کرده که این اقدام باید الگوی دیگر مجموعه‌های تولیدی و اقتصادی باشد.

وی با تقدیر از اقدام شرکت سایپا گام در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود افزود: این شرکت متعهد شده است تا پایان سال و با افزایش ظرفیت تولید، حدود ۶۰۰ مددجوی کمیته امداد را مشغول به کار کند.

بختیاری، توانمندسازی و خودکفایی مددجویان را مهمترین اولویت کمیته امداد دانست و خاطرنشان کرد: مددجویان کمیته امداد افرادی مستعد هستند که با دریافت آموزش‌های لازم و حرفه‌آموزی و بکارگیری در مجموعه‌های تولیدی، در راستای جهش تولید در کشور نقش موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در سال ۹۸ حدود ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد کرد، ادامه داد: براساس گزارش‌های رسمی دولت، در سال ۹۸ در کل کشور ۴۳۰ هزار شغل ایجاد شد که ۴۱ درصد آن در کمیته امداد و برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد راه‌اندازی شد.

رئیس کمیته امداد از افزایش سهم تسهیلات کمیته امداد از محل تبصره ۱۶ خبر داد و گفت: امسال ۴۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از سوی بانک مرکزی برای طرح‌های اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم با استفاده از این مبلغ و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر و منابع داخلی امداد، ۲۰۰ هزار فرصت شغلی درسال ۹۹ ایجاد کنیم.

سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل شرکت سایپا نیز در این دیدار، عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در این شرکت را یک اصل دانست و گفت: از ۲۵۰ نفر شاغلان در خط تولید سایپا گام، ۱۵۲ نفر از مددجویان کمیته امداد و بقیه از مددجویان بهزیستی هستند.

وی اضافه کرد: تا پایان سال ۶۰۰ نفر دیگر در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد که برنامه ما ادامه جذب نیرو از خانواده‌های تحت حمایت امداد و دیگر نهادهای حمایتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مدیرعامل شرکت سایپا بر ضرورت حمایت بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی از اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی تاکید کرد و افزود: مددجویان شاغل در شرکت سایپا گام علاوه بر دریافت آموزش‌های حرفه‌ای، از شرایط بیمه، بیمه تکمیلی و محیط کار بهداشتی و سالم برخوردار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز