خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت؛

تشریح علائم قطعی کرونا/آمار شهرستان‌های سفید و قرمز اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۱۷۶

معاون بهداشت وزارت بهداشت از افزایش مراکز سلامت و غربالگری بیماران به 420 مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه گفت: نگرانی بنده عادی شدن وضعیت ویروس است. این بزرگترین مشکل برای کنترل بیماری است. اگر این احساس وجود دارد که ما بر بیماری غلبه کردیم، نباید فراموش کنیم که چه شرایطی با ویروس وجود دارد.

وی افزود:‌ نماینده سازمان بهداشت جهانی، وقتی از توانمندی ایران در کنترل بیماری صحبت می‌کرد، نخست به غربالگری ما اشاره کرد. این برگ زرینی در کشور است. یک فرمول ساده برای مقابله با ویروس در دنیاست. باید افراد مبتلا و افرادی که با آنها در ارتباط بودند را شناسایی و تحت مراقبت قرار دهیم. ما مراکز سلامت و غربالگری بیماران را به 420 مرکز افزایش می‌دهیم. طی یک هفته گذشته این اقدامات تاثیر زیادی بر ورودی بیمارستان ها داشته است.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: 44 درصد بیمارانی که کرونا گرفته اند، تب ندارند. بالای 90 درصد آنها در طول بیماری تب می کنند. علائم گوارشی و سردرد، تغییر در چشائی از علائم قطعی است. حتی مشکلات چشائی می تواند در شنوائی هم تاثیر بگذارد. ممکن است افراد تنها با علامت سردرد تشخیص بگیرند.

رئیسی گفت: ما نمی‌توانیم بین سلامت روانی و جسمی تفکیک قائل شویم. اگر افراد 4080 داخلی 8 را بگیرند، میتوانند مشاوره روانشناسی بگیرند. تا الان 14000 مشورت داده شده است.

وی افزود: مقابله با کرونا شطرنج است. باید گام به گام که او پیش می آید ما هم پروتکل‌ها را تبیین کنیم. اگر ویروس به داروئی جواب داد بلافاصله آن را تجویز کنیم. اگر همان دارو جواب مناسب پس از مدتی نداد، آن را حذف کنیم و این مربوط به تمام دنیا است. ما حدود 20 هزار تخت نقاهتگاه در کشور ایجاد کردیم. این بر مبنای الگوی چین بود. ولی کارآمد نشد.وضعیت و رفتار ویروس در اروپا به مراتب با ما فرق دارد. نمی شود یک نسخه واحد برای کل کشورها پیچید. ما باید بر مبنای رفتار ویروس تصمیم بگیریم.

رئیسی گفت: 61 شهرستان در وضعیت قرمز هستند، اما طیف وسیعی در آنها هم وجود دارد. این شهرستان‌ها بزرگ هستند و جمعیت زیادی را دارند. آن مناطق سفیدی که اعلام کردیم، حدود 116 شهرستان بود و جمعیتی 15 میلیونی داشت. بنابراین جمعیت بالائی مبتلا هستند وضعیت اینطور نیست که 60 میلیون نفر از جمعیت دور از خطر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز