خبرگزاری کار ایران

سردار زاهدیان در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

افزایش مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر به یکسال/ سپاه و سازمان زندان‌ها متولی قرنطینه معتادان شدند

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۶۷۵

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه سپاه و سازمان زندان‌ها مسئولیت قرنطینه معتادان متجاهر را برعهده دارند، گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ به یکسال افزایش یافت.

«سردار مسعود زاهدیان» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرانجام جمع آوری معتادان متجاهر گفت: مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، حاکی از این است که جمع‌آوری‌ها انجام شود. 

وی ادامه داد: در همین راستا جلساتی در مجموعه وزارت بهداشت تشکیل و پروتکل مربوطه تهیه شده است و با توجه به پروتکلی که تهیه شده است، مجموعه سازمان بهزیستی که متولی نگهداری معتادان است، جلسه کمیته ماده ۱۶ را تشکیل داده و نکاتی که باید در این زمینه پیگیری می‌شد را مشخص کرده است. 

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه طی روزهای آینده جمع‌آوری معتادان متجاهر انجام می‌شود، تصریح کرد: این جمع‌آوری با همکاری سپاه و سازمان زندان‌ها انجام می‌شود و برای نگهداری این افراد قرنطینه‌هایی ایجاد می‌شود، در نهایت پلیس نیز به عنوان متولی جمع‌آوری افراد از سطح شهر و معابر اقدام خواهد کرد. 

سردار زاهدیان با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر باید با یک شیب ملایم صورت گیرد، تصریح کرد: جمع‌آوری این افراد باید به گونه‌ای اباشد که نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی مد نظر ستاد ملی مقابله با کرونا نیز رعایت شود، برهمین اساس نیز ما کارمان را طی روزهای آینده انجام خواهیم داد. 

وی در پاسخ به این سوال که از چه روزی جمع‌آوری معتادان متجاهر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: به محض آماده شدن مراکز قرنطینه‌ای که باید برای نگهداری این افراد شکل گیرد ما طرح جمع آوری را آغاز خواهیم کرد. همه ملزومات و امکانات لازم برای طرح پیش بینی شده و آمادگی لازم برای اجرای طرح وجود دارد و امیدواریم طی یک الی دو روز آینده انجام شود. 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه شیوه جمع‌آوری معتادان متجاهر در پروتکل‌هایی مشخص شده است، گفت: براساس مفاد پروتکل جمع‌آوری انجام خواهد شد. همچنین در مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز زمان نگهداری این افراد به ۶ ماه دیگر افزایش پیدا کرده است و این افراد به مدت یکسال در مراکز نگهداری می‌شوند و دوره نگهداری به یکسال ارتقا پیدا کرده است. 

سردار زاهدیان خاطرنشان کرد: یکی از درخواست‌های ما افزایش دوره نگهداری این افراد در مراکز بود که ما از قبل از جریان کرونا نیز درخواست این افزایش مدت زمان نگهداری را داشتیم و در این مقطع زمانی با این خواسته موافقت شده است و امیدواریم تاثیرات مثبتی هم در روند درمان داشته باشد. 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر این پاتوق‌ها در زمانی که معتادان جمع‌آوری شده بودند، از بین رفته بود، آیا امکان بازگشت دوباره آنها به این محل‌ها در محدوده شهری امکانپذیر بود؟ گفت: ما نیازمندی‌ها و ملزومات را از طریق مراجع ذیربط بارها منعکس کرده‌ایم و اعلام کرده‌ایم که برای عدم بازگشت معتادان به این مناطق چه کارهایی باید انجام شود. همین آزاد کردن زودهنگام معتادان قبل از تکمیل چرخه درمان باعث می‌شود که این افراد بعد از ترخیص به پاتوق ها بازگردند. 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تاکید کرد: عدم انجام اقدامات فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در این مناطق جزیره‌ای شهرها و نقاط آسیب زا باعث حضور مجدد معتادان در این مناطق می‌شود و انجام این اقدامات همیشه خواسته پلیس بوده و هست. پلیس وظیفه جمع آوری و حفظ شرایط را دارد و ما نهایت سعی و کوشش‌مان این است که این مناطق را متعارف نگهداریم، اما بحران‌هایی مانند بحران کرونا باعث می‌شود اتفاقات ناخوشایندی مانند آنچه شاهد بودیم بیفتد که اگر همه دستگاه‌ها دست در دست هم اقدامات را به خوبی انجام دهیم، قطعا این مشکلات کمتر خواهد شد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز