خبرگزاری کار ایران

حق‌شناس:

وظیفه نظارت بر امور بهداشتی بر عهده شوراها است

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۵۷۶

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مطابق قوانین شوراها وظیفه اداره امور محلی و نظارت بر آن را به عهده دارند و یکی از موارد مصرح در حوزه وظایف و اختیارات شوراها نظارت بر امور بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمد جواد حق‌شناس در جریان دویست و دهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: پیش از هرچیز لازم است، یادآوری کنم که شوراهای اسلامی بر مبنای قانون اساسی کشور و قانون خاص خود تشکیل شده و اعضای آن نمایندگان منتخب مرم هستند. نمایندگانی که علاوه بر تعهد قانونی و انسانی خود سوگند یاد می‌کنند که در عمل به وظایف وفادار به مردم و حقوق  و منافع ملت باشند.

حق شناس ادامه داد: مطابق همین قوانین شوراها وظیفه اداره امور محلی و نظارت بر آن را به عهده دارند و یکی از موارد مصرح در حوزه وظایف و اختیارات شوراها نظارت بر امور بهداشتی است.این صراحت در اصل یکصدم قانون اساسی و همچنین در ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و اصلاحات بعدی آن کاملا روشن است. این ماده قانونی در وظایف شهرداری ها و در بند ۴ مقرر می دارد " مراقبت در امور بهداشت ساکنان و تشریک مساعی با موسسات وزارت بهداری در آبله کوبی و تلقیح واکسن و غیره برای جلوگیری از امراض ساریه " و در بند ۱۵ مقرر می دارد: " جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و اعلام این گونه بیماریها به وزارت بهداری و دامپزشکی و شهرداریهای مجاور هنگام بروز آنها و دور نگاه داشتن بیماران مبتلا به امراض ساریه و معالجه و دفع حیواناتی که مبتلا به امراض ساریه بوده و یا در شهر بلاصاحب و مضر هستند".

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی بیان کرد: حال و در شرایط وقوع یک پاندمی و اپیدمی گسترده یک بیماری مسری و خطرناک اعضای شورای شهر تهران بواسطه وظایف صریح و روشن و مسئولیت های قانونی، شرعی، انسانی و اجتماعی خود به عنوان نهاد نظارتی و برای آنکه بتواند در اداره امور شهر تصمیمات ضروری و حیاتی و قانونی لازم را اتخاذ کند، تقاضا دارد آمار تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا به تفکیک و قابل استفاده و بصورت شفاف اعلام شود.

حق شناس ضمن گلایه از وزرای ارشاد و بهداشت در خاتمه افزود: انتظار می رود ریاست محترم شورا ضمن پاسخ قانونی لازم به مسئولان محترم دولتی به ویژه وزیران محترم فرهنگ و ارشاد اسلامى، بهداشت درمان و أموزش پزشکى جایگاه و مسئولیت قانونى شورای شهر را یادآورى نماید و اصرار و تاکید شورا به ضرورت ارائه آمار دقیق ابتلا و فوت ناشی از کرونا در شهر تهران و اطلاع رسانى به مردم که صاحب اصلى انقلاب هستند را گوشزد کند وبه استحضار ایشان برسانند که این شورا از آغاز این دوره جلسات غیر علنى خود را لغو و حتا یک جلسه هم برگزار نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز