خبرگزاری کار ایران

در بوستان‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود/ امیدواریم در بازگشایی پارک ها تجدیدنظر شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۳۴۶

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: از ستاد ملی مقابله با کرونا در خواست می کنیم درخصوص بازگشایی بوستانها در تهران تجدیدنظر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی (رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران) درباره بازگشایی بوستانها گفت: ما در ستاد مقابله با کرونا در تهران همچنان کما فی السابق براستمرار عدم بازگشایی بوستانها تا ثبات و پایداری نسبی شرایط بیماری در شهر تهران است.

وی ادامه داد: افرادی که در بوستانها حضور پیدا می کنند ممکن است حاملین بدون علامت باشد و برخلاف ظاهر که فاقد علائم بالینی هستند به گسترش بی رویه بیماری کمک کنند.

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه بوستانها فضای غیرمسقف هستند تصریح کرد: طی دو روز گذشته شاهد حضور پرکثیر مردم در بوستانهای تهران بودیم و متاسفانه بوستانها یکی از مکانهایی است که به شدت بحث خدشه دارشدن فاصله اجتماعی را شاهد هستیم این موضوع می تواند باعث نگرانی بیش از پیش ما باشد.  

زالی با بیان اینکه ما درخواست می کنیم که درخصوص بازگشایی بوستانها در تهران تجدید نظر شود، خاطرنشان کرد: ما به ستاد ملی مقابله با کرونا نیز پیشنهاد داده ایم تا درباره بازگشایی بوستانها در تهران تجدیدنظر کنند همانطور که می دانید بازگشایی بوستانها براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است. 

وی ادامه داد: نظرات ما به ستاد ملی منعکس شده است امیدواریم با توجه به هماهنگی که بین ما در ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران و شهرداری تهران وجود دارد در بازگشایی بوستانها در ستاد ملی مقابله با کرونا تجدیدنظر شود. 

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در تهران طی  ۲ روز گذشته نسبت به دو روز قبل آن نسبت آمار بستری منفی ۵ درصد کاهش داشته است اما هنوز به صورت چشمگیر افت را شاهد نبودیم طبیعی است برای اینکه ما مطمئن شویم که بیماری از بین رفته و به میزان ثبات و افول نسبی بیماری رسیده ایم باید حداقل ۷۲ ساعت از افت بروز علائم بگذرد و این میزان به مدت یک هفته ادامه داشته باشد. 

وی ادامه داد: الگویی که ما از ابتدای اسفند تاکنون در تهران درخصوص بیماری کرونا تجربه کرده ایم الگوی سینوسی بوده است و گاهی اوقات به پیک می رسیم و گاهی اوقات کاهش می یابد این رفتارهای سینوسی ممکن است با دیگر استانها متفاوت باشد از همین رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل های صادر شده همچنان الزامی است.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز