خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش آموزش و پرورش به ناتوانی اقشار کارگر و آسیب‌پذیر در تامین گوشی هوشمند برای فرزندانشان/ در حال شناسایی و حل مشکلات هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۰۶۸

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در واکنش به ناتوانی قشر کارگر و آسیب پذیر در تامین گوشی اندروید و استفاده از اپلیکیشن شاد گفت: روش‌های متعدد و متنوعی برای آموزش به کار گرفته شده که یکی از آنها اپلیکیشن شاد است، اما این روش مشکلاتی دارد که در حال شناسایی و حل آنها هستیم.

«مهدی نوید ادهم» دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مشکلات دانش‌آموزان اقشار کم‌در آمد به ویژه کارگران برای تامین گوشی‌های اندروید جهت استفاده از نرم افزار "شاد" گفت: برای اینکه در این شرایط فرآیند آموزش را پیگیری کنیم و آموزش تعطیل نشود، روش‌های متعدد و متنوعی را به کار گرفتیم تا متناسب با شرایط، همکاران ما در سراسر کشو بتوانند خدمات خود را ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: یکی از روش‌ها استفاده از ظرفیت صدا و سیما بود که در سطح کشوری و استانی انجام شد. انواع و اقسام برنامه‌ها از همان اولین روزهای تعطیلی مدارس پخش شد تا دانش‌آموزان بتوانند از آن استفاده کنند و حتی بسیاری از قسمت‌‎ها نیز بازپخش شد. آمار و ارقام نشان می‌دهد، استفاده از این برنامه‌ها با استقبال خوبی همراه بوده است و معمولا دسترسی به تلویزیون در اکثر مناطق و منازل وجود دارد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تلاش معلمان برای پیشبرد روند آموزشی گفت: از طرف دیگر معلمان زیادی به میدان آمدند و با روش‌های مختلفی به دلیل حس مسئولیت‌پذیری سعی کردند دانش‌آموزانشان را دریابند و اجازه ندهند که از تحصیل محروم شوند که یک مورد آن حضور در خانه دانش‌آموزان بود.

‌ وی در ادامه بیان کرد: ما در میان معلمان موارد فراوانی داریم که برای آموزش به منازل دانش‌آموزان خود رفته‌اند. همچنین تولید درسنامه‌ها و برنامه‌های آموزشی توسط معلمان انجام و به دانش‌آموزان داده شده است.

ادهم درباره روش دیگر آموزش به نام اپلیکشن "شاد" گفت: روش سوم شبکه ملی شاد است. ما توجه داریم که احتمالا این شبکه همه دانش‌آموزان را تحت پوشش خود نمی‌برد و محدودیت‌هایی وجود دارد و از همین رو اکنون در حال شناسایی مشکلاتی اعم از نبود آنتن‌دهی،‌ پهنای باند حداقلی،‌ عدم وجود امکانات و تجهیزات هستیم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: پروژ ملی شاد یک کار بزرگ بوده که قرار است در سطح کشوری اجرایی شود. نمی‌توان گفت که از همان روز اول صد در صد کشور را تحت پوشش قرار خواهد داد، اما تمرینی برای این روزهاست که ما آن را انجام دادیم و اکنون در حال شناسایی نقاط ضعف آن هستیم و برای تک تک این کاستی‌ها و مشکلات هم راه‌حل پیدا می‌کنیم تا بتوانیم بعد هم از این ظرفیت استفاده کنیم.

نوید ادهم درباره استفاده از اپلیکیشن شاد در دوران پساکرونا گفت: اگر اول مهر شرایط عادی شد و دانش‌آموزان در مدرسه حضور پیدا کردند، این نرم افزار به عنوان یک ابزار در خدمت مردم خواهد بود و به معلمان به عنوان مکمل آموزشی کمک خواهد کرد، اما اگر شرایط فعلی ادامه پیدا کند،‌ نرم‌افزار شاد می‌تواند کمک حال ما برای اجرای آموزش‌ها باشد.

وی گفت: روش‌های مختلفی برای آموزش به کار گرفته شده و تنها یک روش کفایت نمی‌کند. در بسته‌های آموزشی ما نیز سعی شده به طرق مختلف آموزش انجام شود.

نوید ادهم گفت: مطلوب ما حضور دانش ‌آموزان در مدرسه است، اما زمانی که امکان حضور وجود ندارد چه کار باید کرد؟ یا باید کل آموزش را تعطیل می‌کردیم تا مدارس باز شوند یا اینکه مدارس تعطیل شوند، اما اجازه ندهیم آموزش تعطیل شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در واکنش به اینکه از سوی برخی اقشار آسیب پذیر و همچنین قشر کارگر گفته شده که مدارس فرزندان آنها را مجبور کرده که از نرم افزار شاد استفاده کنند، آیا استفاده از نرم افزار شاد اجباری است؟ گفت: نرم افزار شاد یک پروژه ملی است و تلاشمان این است که همه دانش آموزان تحت پوشش این پروژه باشند، البته مذاکراتی صورت گرفته تا ببینیم در نقاطی که مشکل داریم چطور آن را حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز