خبرگزاری کار ایران

فعالیت اغذیه فروشان در ماه رمضان منوط به تصمیم ستاد کرونا است

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۵۲۳

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا گفت: آغاز فعالیت اغذیه فروشان، رستوران‌ها، فست فودها و ... در ماه رمضان منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ صادق رضادوست اظهار کرد: برابر تقویم رسمی کشور، روز شنبه ششم اردیبهشت آغاز ماه مبارک رمضان بوده و نیروی انتظامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات روزه داران، آرزوی سلامتی برای هموطنان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارد.

وی افزود: بررسی‌های کارشناسان حوزه اجتماعی و ارزیابی های پلیس نشان‌دهنده این موضوع است که هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، برکات معنوی این ماه عزیز به ویژه در زمینه تزکیه و خودسازی، تأثیرات مناسب و مشهودی را بر جامعه گذاشته به طوری که آمارها کاهش میزان تخلفات و جرایم نسبت به سایر ایام سال را نشان می دهد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه دیگر هموطنان اعم از مسلمان و غیرمسلمان و چه آنانی که به دلایل مختلف از جمله سفر، بیماری و ... قادر به روزه داری نیستند، همواره متعهد به رعایت و حفظ حرمت این ماه بوده و این مهم از اهم مطالبات عمومی است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سالیان گذشته به واسطه شیوع بیماری کرونا در کشور، متفاوت بوده و از حال و هوای خاصی برخوردار و لازم است هموطنان فهیم و همچون سنوات گذشته ضمن اهتمام به حفظ حقوق شهروندی و بهره‌مندی از فیوضات و برکات این ماه پرفیض، رعایت اصول و موازین بهداشتی را برابر پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مد نظر قرار دهند.

سرهنگ رضادوست افزود: پلیس نظارت بر اماکن عمومی با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، در اجرای وظایف محوله، پاسداری از ارزش ها و شعائر اسلامی، کاهش ناهنجاری و مفاسد اجتماعی، حفظ حقوق شهروندی و پاسخگویی به مطالبات عمومی و با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور ضمن نظارت مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی مجاز به ارائه خدمات (مطابق مصوبات ابلاغی)، با سعه صدر و رعایت اخلاق و شئون اسلامی، مقابله با هر گونه حرمت شکنی از قبیل تظاهر به روزه خواری در ملاء عام، پوشش نامتعارف و بدحجابی در اماکن عمومی و صنوف را در دستور کار دارد.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا گفت: در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، هر گونه سرو غذای سرد یا گرم در پارک ها، تفرجگاه‌ها، معابر عمومی و مقابل واحدهای صنفی اکیداً ممنوع بوده و از صاحبان و متصدیان اماکن عمومی و صنوف، به ویژه رانندگان وسایل نقلیه عمومی انتظار می رود با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروها، از تظاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات در داخل خودرو و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.

وی افزود: برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت کسب و کارهای پُر ریسک و پُر خطر از قبیل مراکز اقامتی و پذیرایی (به جز مراکز تهیه غذای بیرون بر) تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و در صورت عدول از مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، از فعالیت آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سرهنگ رضادوست تصریح کرد: در صورت اتخاذ تصمیم جدید از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر مجاز بودن بازگشایی و شروع به فعالیت مراکز پذیرایی از قبیل رستوران، اغذیه فروشی، فست فود، آبمیوه و بستنی و غیره، (ارائه خدمات به صورت حقیقی و مجازی)، فعالیت اماکن یاد شده با رعایت اصول بهداشتی و استتار مکان در ساعات روزه داری (از اذان صبح تا اذان مغرب)، صرفاً برای عرضه غذای سرد و به صورت بیرون بر و عرضه غذای گرم از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) تا اذان صبح مجاز است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان رفتار خواهد شد.

 این مقام انتظامی تاکید کرد: مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه صاحبان و متصدیان اماکن عمومی و صنوف متخلف و مراجع صدور مجوز مربوطه است.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا در پایان با آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنان و مسلمانان جهان و قطع زنجیره انتقال و کنترل بیماری کرونا، ضمن تأکید بر رعایت شئون اسلامی و اصول بهداشت فردی و اجتماعی در کلیه واحدهای صنفی و اماکن عمومی، خاطرنشان کرد: از همه شهروندان گرامی تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرایم، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰ و یا نزدیکترین مرکز نیروی انتظامی به مأموران انتظامی اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز