خبرگزاری کار ایران

اعلام جزئیات حمله هکری به سامانه آموزش مجازی علوم پزشکی

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۸۶۳

دانشگاه علوم پزشکی مجازی جزئیات حمله هکری به یکی از سامانه های نوید (نرم افزار ویژه یادگیری الکترونیکی) این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مجازی، هم اکنون حدود ۷۰ دانشگاه، دانشکده و مرکز آموزشی علوم پزشکی از سامانه ال ام اس نوید استفاده می‌کنند و در این سامانه بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو و ۲۰ هزار عضو هیات علمی در حال فعالیت هستند.

میزان کاربری این سامانه‌ها در زمان عدم حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ به ده‌ها برابر افزایش یافته است و از آن زمان به طور مرتب تحت حمله‌های مختلف از خارج و داخل کشور قرار دارد.

خوشبختانه همه این حمله‌ها کنترل شده و دفع می‌شوند. در بعد از ظهر روز شنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۹ حمله‌ای به معاونت زیر ساخت دانشگاه علوم پزشکی مجازی گزارش شد که هنگام ورود یکی از دانشگاه‌ها به سامانه ال ام اس نوید به صفحه‌ای با نوشته «این صفحه هک شده» روبرو می‌شوند.

بلافاصله تیم پشتیبانی نوید، سرور مذکور را خاموش کردند و مشکلی که به وجود آمده بود در زمان کمتر از ۲ ساعت برطرف شد. برای اطمینان از وارد نشدن آسیب به داده‌ها تا صبح سرورها خاموش بود و بررسی ادامه پیدا کرد.

خوشبختانه هیچ آسیبی به داده‌های دانشگاه‌ها در سامانه‌ها وارد نشده و حدود ۵ صبح کلیه سامانه‌ها برقرار شد و در اختیار کاربران قرار گرفت. همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از هک مجدد صورت گرفت.

این دانشگاه در اطلاعیه خود یادآور شده است: این حملات نشان دهنده درستی راهی که در کشور برای توسعه آموزش طی می‌شود بوده و دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی مجازی و مدیران آموزشی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی را برای ادامه مستحکم‌تر این مسیر مصمم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز