خبرگزاری کار ایران

کمک بلاعوض به ۴۲۵ هزار زن سرپرست خانوار با کمک دستگاه‌های حمایتی و خیرین

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۶۷۳

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: دفاتر زنان و خانواده استانداری ها با کمک سمن ها و سایر دستگاه‌های اجرایی اقدامات موثری در جهت حمایت و به کارگیری زنان سرپرست خانوار انجام دادند.

به گزارش ایلنا، فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گزارشی از اقدامات دفاتر زنان و خانواده استانداری های سراسر کشوردر بحران کرونا ارائه کرد.

نظری در همین راستا گفت: دفاتر زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در جریان بحران کرونا با همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی و سمن های حوزه زنان و خانواده اقدام به فعال سازی کارگاه های دوخت ماسک و گان کردند که در این راستا زمینه اشتغال ۷۷۰۰ زن سرپرست خانوار در ۱۶۰۶ کارگاه تولیدی کشور و تولید ۱۶میلیون ماسک پارچه ای، گان و دستکش ایجاد کردند. 

مشاور وزیر کشور همچنین در ادامه به اقدامات شاخص در راستای (پویش فصل همدلی) اقدامات حمایتی مالی، بهداشتی و ارزاق ویژه خانواده های در معرض آسیب های اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: با کمک دستگاه های حمایتی هم چون بهزیستی و کمیته امداد و خیرین، ۴۲۵ هزار زن سرپرست خانوار شناسایی شد و به آنها کمک بلاعوض تعلق گرفت. 

نظری افزود: دفاتر زنان وخانواده استانداری ها با جلب مشارکت دستگاه ها و نهاد های متولی در امر مشاوره به منظور بازتوانی اجتماعی، زمینه ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به ۲۲۰ هزار نفر را فراهم کردند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: دفاتر متناظر در استانداری ها، ضمن جلب همکاری سمن های فعال در حوزه زنان، خانواده و کودکان، زمینه هم افزایی و مشارکت ۱۸۲۰ سمن فعال در حوزه زنان، خانواده و کودکان در جهت مقابله با ویروس کرونا فراهم کردند.

نظری یادآور شد: از دیگر اقدامات دفاتر زنان و خانواده استانداری ها ایجاد زمینه های نشاط و شادابی با بهره مندی از فضای مجازی برای خانواده ها بود که در این راستا نیز ۴۲۰۰ کلیپ برای تشویق مردم به ماندن در خانه و رعایت اصول طرح فاصله گذاری اجتماعی تولید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز