خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

غربالگری دانشجویان برای شناسایی مبتلایان به کرونا/ بررسی فوت مشکوک چند دانشجوی امیرکبیر استاد فیزیک الزهرا بر اثر کرونا جان باخت

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۵۲۳

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، الزهرا(س)، خوارزمی و خواجه نصیرالدین طوسی به بیان بررسی وضعیت سلامت دانشجویان خود و غربالگری آنها پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش «سیما سادات لاری» معاون دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره موارد ابتلا به کرونا بین دانشجویان گفته بود، در میان دانشجویان علوم پزشکی مورد ابتلا و فوتی نداشته‌ایم، اما در میان دانشجویان وزارت علوم مواردی وجود دارد، در این راستا معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از فوت سه دانشجوی تحصیلات تکمیلی بر اثر کرونا خبر داد و رییس دانشگاه تهران نیز فوت یک نفر از اعضای هیات علمی را تایید کرد.

تمام دانشجویان از اوایل اسفند سال ۹۸ به خانه و شهر محل سکونت خود بازگشتند و خوابگاه‌ها را تخلیه کردند، از این رو ابتلا و مشکوک بودن آنها به کرونا در محیط دانشگاه‌ها چندان ممکن نیست، اما با گمانه‌زنی‌های موجود جهت بازگشایی دانشگاه‌ها، آن هم با در نظر گرفتن استفاده دانشجویان دکتری از کارگاه‌ها و آزمایشگاه، خطر ابتلا و شیوع کرونا می‌تواند برای دانشگاه‌ها یک تهدید باشد. دانشجویان قشر جوان هستند و جوانان می‌توانند در مقابل کرونا نسبت به سایر افراد مقاومت بالاتری داشته باشند، اما این دلیل نمی‌شود که آنها از ابتلا به این ویروس در امان بمانند.

بررسی علت مرگ مشکوک چند دانشجو در دانشگاه امیرکبیر

«سیاوش خرسند» معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت ابتلای دانشجویان این دانشگاه به کرونا ویروس گفت: در حال حاضر کمیته سلامت دانشگاه امیرکبیر در حال آمارگیری در این زمینه است، تا امروز تعدادی آمار به دست ما رسیده، اما هنوز جمع بندی نهایی صورت نگرفته است. این آمار شامل آمارهای میدانی، آمار امور اداری و همچنین یک سری آمار بر اساس خوداظهاری‌ افراد است.

خرسندی ادامه داد: برای اینکه آمار دقیق‌تر باشد، سعی شده به شکل وسیع‌تری با جامعه هدف تماس گرفته شود تا بتوانیم اطلاعات جزئی‌تری کسب کنیم و تا دو سه روز آینده به یک جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید. 

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر  در پاسخ به این سوال که آیا موارد فوت شده در میان اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه بوده است یا خیر؟ گفت: فوتی که به عنوان کرونا گزارش شود نداشتیم، اما در میان خانواده‌های آنان مواردی وجود داشته است، اما از پرسنل، هیات علمی، کارکنان یا دانشجویان که قطعی تایید شود، بخاطر کرونا فوت شده‌اند، مورد نداشتیم.

خرسندی افزود:  البته چند مورد فوتی میان دانشجویان به شکل مشکوک بوده، اما فعلا مشخص نشده که علت آن بر اثر کرونا بوده است یا خیر؟ ما اکنون در حالا بررسی این مساله هستیم و تا یکی دو روز دیگر دقیق‌تر اعلام کنیم.

3 استاد دانشگاه دانشگاه خوارزمی با کرونا مقابله کردند

«احمد زنگانه» معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت دانشجویان این دانشگاه گفت: یک سری از دانشجویان ما از استان قم آمده بودند که تصور می‌شد به کرونا مشکوک باشند، اما پس از انجام یک سر از آزمایش‌ها مشخص شد، آنها به کرونا مبتلا نشده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه در میان دانشجویان دانشگاه ما گزارش فوت ارائه نشده و فقط سه مورد مشکوک داشتیم که بعد از آزمایش مشخص شد، تست کرونا آنها منفی بوده است. علاوه بر این در میان اساتید حدود سه تا چهار نفر به کرونا مبتلا شدند و توانستند از کرونا بگذرند و اکنون حال مساعدی دارند.

معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی گفت: این موارد پیش از عید بوده و اکنون مورد جدیدی نداشته‌ایم. البته این موارد نیز بیرون از دانشگاه رخ داده و ابتلا در داخل دانشگاه نبوده است.

فوت استاد فیزیک دانشگاه الزهرا بر اثر کرونا ویروس

«شهلا بختیاری» معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره فوت استاد فیزیک این دانشگاه بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ گفت: در میان اعضای هیات علمی دانشگاه الزهرا خانم دکتر سیده زهرا شورشینی استاد فیزیک به کرونا ویروس مبتلا شدند و در سیزدهم فرودین امسال از دنیا رفتند. این مساله برای دانشگاه الزهرا و عرصه فیزیک ضایعه بسیار دردناکی است. البته خانم دکتر شورشینی از پیش بیماری زمینه‌ای داشتند.

وی درباره وضعیت سلامت دانشجویان این دانشگاه بیان کرد: از آنجا که ما دانشجویان را به منازلشان فرستادیم، فعلا اطلاعی نداریم که چه تعدادی از آنها مبتلا شده‌اند، اما خوشبختانه مورد فوت شده هم نداشته‌ایم. این آمار و اطلاعات نسبی است، ولی امیدواریم آمار در این حد بماند و خطری دانشجویان ما را تهدید نکند. در حال حاضر نیز دانشجویان نیز در کنار خانواده‌هایشان هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا گفت: با توجه به اینکه کلاس‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شود، اساتید و دانشجویان با هم در ارتباط هستند، اساتید ما آماری از ابتلا و فوت دانشجویان بر اثر این ویروس گزارش نکرده‌اند.

بختیاری تاکید کرد: اداره بهداشت دانشگاه الزهرا و کمیته بهداشت و پیشگیری از بیماری کرونا وضعیت سلامت دانشجویان را رصد می‌کند، اما خوشبختانه به مورد مشکوکی برخورد نکرده است. البته این به خاطر آن است که دانشجویان در کنار خانواده‌هایشان هستند و ممکن است، اطلاعاتی در این خصوص به ما ندهند از این رو گزارشی دال بر ابتلا و فوت به دست ما نرسیده است.

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا در پایان اظهار داشت: طبق آخرین اخباری که تا به امروز به دست ما رسیده، در میان کادر اداری، موارد ابتلا داشته‌ایم که با مداوا و قرنطینه در منزل سلامت باز خود را باز یافته‌اند.

استعلام و غربالگری از وضعیت سلامت دانشجویان 

«عبدالمجید خشنود» معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آمار ابتلای دانشجویان این دانشگاه به کووید ۱۹ گفت:  ما به طور قطع می‌دانیم که در میان دانشجویان و اعضای هیات علمی هیچ مورد فوتی نداشتیم، ولی در مورد ابتلا در حال استعلام و غربالگری هستیم.

وی افزود: پیش از عید یکی از دانشجویان کرونا داشت که در حال حاضر بهبود یافته است و حتی از هم اتاقی‌های آن دانشجو اطلاعات کسب کردیم و متوجه شدیم خوشبختانه آنها نیز به واسطه اینکه همه اتاقی آنها به کرونا مبتلا شده بوده است، صحیح و سالم هستند.

خشنود بیان کرد: هم زمان که دانشجویان ما در کلاس‌های مجازی شرکت می‌کنند و ما در حال غربالگری آنان هستیم، از این رو نمی‌توانیم بگوییم که صد درصد مورد ابتلا نداریم، اما در مورد فوتی‎ها می‌توانیم ادعا کنیم که صد درصد مورد جان باخته بر اثر کرونا نداشته‌ایم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی اظهار داشت: اکنون در حال پایش میدانی وضعیت دانشجویان هستیم، ولی احتمال می‌دهیم که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز