خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خبر داد:

ساخت فیلم آموزشی نحوه برقراری ارتباط کادر درمانی با ناشنوایان مبتلا به کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۲۳۸

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: پروتکل آموزش زبان اشاره برای کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی جهت برقراری ارتباط با افراد ناشنوای مبتلابه بیماری کرونا، در قالب یک فیلم آموزشی تهیه و تدوین شد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی با اشاره به ساخت فیلم آموزشی برای برقراری ارتباط کادر درمانی با ناشنوایان مبتلابه کرونا، اظهار کرد: پروتکل ارتباط کارکنان بخش درمان با افراد با آسیب شنوایی  مبتلابه کرونای، در این سازمان تهیه و تدوین‌ شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت­های ارتباطی افراد با آسیب شنوایی، آموزش کلمات و واژگان کاربردی در این حیطه به پزشکان، پرستاران، مراقبین بهداشت و کادر سلامت به‌منظور تعامل مؤثر با ناشنوایان می‌تواند گام مؤثری در پیشگیری، کنترل و درمان، بیماری برای این گروه باشد.

حسینی تأکید کرد: کارشناسی برنامه‌ریزی آموزشی دانش آموزان با آسیب شنوایی این سازمان، مراحل پایانی تدوین، فیلم آموزش زبان اشاره برای برقراری ارتباط با افراد ناشنوا مبتلابه بیماری کرونا را در دست اقدام دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: با آموزش کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران، مراقبین بهداشت، کارکنان بخش تشخیص بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی مشکلات ارتباطی این گروه مرتفع شود.

وی تصریح کرد: با توجه به لزوم توجه به‌تمامی اقشار جامعه و نوع نیاز ایشان در دریافت خدمات و آموزش، تدوین پروتکل‌های آموزشی و بهداشتی برای گروه‌های مختلف افراد با نیاز ویژه نباید مورد غفلت قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه این فیلم آموزشی در چهار کلیپ، شامل صد واژه و جمله در بخش‌های، راهکارهای پیشگیری، علائم بیماری، برقراری ارتباط با افراد با آسیب شنوایی و واژگان عمومی تدوین‌شده است، گفت: فیلم در پورتال سازمان، شبکه شاد، بستر فضای مجازی و دیجیتالی و با هماهنگی وزارت بهداشت در اختیار کادر سلامت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز