خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران:

درصورت بازگشایی تمام صنوف هیچ تضمینی برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد/ کاهش ابتلای رانندگان اتوبوس به کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۹۲۶

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: اگر همه مردم سرکار برگردند، هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانیم فاصله‌گذاری اجتماعی را آن گونه که مدنظر دولت است، انجام دهیم.

«محمود ترفع» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درخصوص عدم پرداخت بیمه بیکاری رانندگان اتوبوس گفت: با پیگیری‌ها مشخص شد از آنجایی که برخی از رانندگان حق بیمه را پرداخت نکرده‌اند یا کامل پرداخت نکرده‌اند، بیمه بیکاری به آنها تعلق نمی‌گیرد، شهردار محترم تهران در این باره نامه‌نگاری کرده‌اند که با توجه به شرایط کرونا کمکی به آنها بشود و این اتفاق تسهیل شود.

او ادامه داد: از آنجایی که برخی از رانندگان خود مالک اتوبوس هستند،‌ حق بیمه آنها به جای ۳۰ درصد ‌۲۷ درصد پرداخت می‌شده و اکنون بیمه عنوان می‌کند که بیمه بیکاری شامل حال آنها نمی‌شود، چرا که ۳ درصد کمتر پرداخت می‌شد و اکنون شهرداری از دولت درخواست کرده تا مساعدتی در این باره انجام شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش حضور مردم در وسائل نقلیه عمومی  طی دو سه روز گذشته،‌ برنامه خاصی برای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی درنظر گرفته شده است، گفت: با عبور تعداد مسافران از سقف ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت اتوبوس‌ها پر می‌شود و اگر همه مردم سرکار برگردند، هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانیم فاصله‌گذاری اجتماعی را آنگونه که مدنظر دولت است، انجام دهیم.

او ادامه داد: ما همه تلاش خود را می‌کنیم،‌ اما کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از خطوط کم مسافر به خطوط پر مسافر کمک دهیم. در همین راستا از هفته گذشته یک خط از چهار راه ولیعصر به میدان ونک راه‌‌اندازی شده است و یک خط کمکی دیگر نیز از پایانه آزادی به میدان پونک راه‌اندازی می‌شود که موازی خطوط بی.آر.‌تی حرکت خواهند کرد.

او با بیان اینکه قرار است این طرح برای هر خطی که ازدحام جمعیت رخ می‌دهد، انجام شود، تصریح کرد:  از اتوبوس‌های کم‌مسافر سایر خطوط در مسیر خطوط تندرو و پرمسافر برای کاهش تعداد مسافران در اتوبوس‌ها استفاده می‌شود. 

ترفع با بیان اینکه در هفته گذشته به رغم عدم بازگشایی بسیاری از مشاغل،‌ برخی اتوبوس‌ها پر از مسافر بودند، اظهار داشت: آزاد شدن حضور مشاغل در رزوهای جاری، در شلوغی اتوبو‌س‌ها اثرگذار است. 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی در خصوص نظارت دقیق‌تر در مسیرهای پرتردد بی.آر.تی برای کاهش سرفاصله حرکت و جلوگیری از ورود موتور و ماشین‌های شخصی‌ به خطوط بی.آر.تی گفت: در این مدت پلیس همکاری خوبی داشته است و در خط ۷ بی.آر.تی و قسمت‌های پرمسافر عبور و مرور را کنترل کردند، اما اکنون مساله آن نیست و حتی اگر وارد خطوط نشوند هم چندان کمکی نمی‌کند،‌ این یکی از موارد کار است،‌ اما باعث نمی‌شود با خروج آنها از خطوط بی. آر. تی بتوانیم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم. 

او ادامه داد: از طرفی مردم هم تمایل دارند به زور سوار اتوبوس شوند و اگر در ایستگاهی سه اتوبوس هم پشت سر هم ردیف شوند،‌ مردم برای اینکه می‌خواهند زود به کار خود برسند، خیلی سریع سوار اتوبوس اولی می‌شوند. 

ترفع در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه طرح علامت‌گذاری اتوبوس‌ها در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اثرگذار بوده است؟ گفت: یکسری از علامت‌ها در اتوبوس‌‌ها کنده شده است و سیاست جدید برای تهران نیز اینگونه اعلام شده است که می‌شود از ظرفیت تمام صندلی‌ها استفاده شود و اتوبوس‌ها ظرفیت سرپا نداشته باشند. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در خصوص پیشنهاد دولت مبنی بر خرید و یا واردات ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گفت: در داخل کشور که هیچ اتوبوس آماده‌ای برای خرید وجود ندارد و قیدی آورده شده است مبنی بر خرید اتوبوس تا پایان اردیبهشت ماه که امکان‌پذیر نیست. زمان سفارش تا خرید اتوبوس چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، فرایندی زمانبر است که بیشتر از بازه زمانی ذکر شده زمان می‌برد. درباره اتوبوس‌های خارجی نیز با توجه به قانون رفع موانع تولید،‌ هر کالایی که تولید داخلی داشته باشد،‌ واردات آن به کشور ممنوع است،‌ اما در حال پیگیری هستیم که اگر امکان‌پذیر بود برای خرید اتوبوس‌های خارجی اقدام کنیم.

ترفع درخصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضای ایستگاهی و بیرون ایستگاه‌ها گفت: در ایستگاه‌های تندرو این کار انجام شده است‌، اما در گلوگاه‌ها از جمله چهارراه ولیعصر و میدان آزادی به حدی جمعیت زیاد است که رعایت این مساله به خوبی امکان‌پذیر نیست. از طرفی عاملین در ایستگاه‌ها نیز به مسافران اعلام می‌کنند و مردم را هدایت و راهنمایی می‌کنند‌، اما مهمترین پیش فرض در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خروج از منزل است که باید به حداقل برسد.

او در پاسخ به این سوال که آمار ابتلا به کرونا در بین رانندگان اتوبوس چه زمانی بیشتر بوده و اکنون این آمار چگونه است؟ گفت: آمار مبتلایان به کرونا روزانه بروزرسانی می‌شود و بین ۴۵ تا ۵۵ نفر متغیر است؛ خوشبختانه متوسط میزان ابتلا روی ۵۰ نفر باقی مانده و فوتی‌ها نیز افزایش نداشته است.  

مدیرعامل  شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: بیشترین آمار ابتلا در بین رانندگان اتوبوس نیز در هفته‌های اول اسفند رخ داد و در ایام نوروز با توجه به کاهش جابجایی و توقف فعالیت‌‌ها آمار ابتلا کاهش یافت. 

ترفع درخصوص موثر بودن اقدامات حفاظتی در پیشگیری از ابتلای رانندگان اتوبوس به کرونا گفت: آمار ابتلای رانندگان اتوبوس کنترل شده است، ‌چرا که اتوبوس‌ها به صورت منظم ضدعفونی می‌شوند و هم جداسازی کابین راننده صورت گرفته و هم افشانه ضدعفونی در اختیار همه راننده‌ها قرار گرفته است.  اگرچه که در توزیع دستکش همچنان کمبود داریم و با توجه به رانندگی ‌نیازمند دستکش‌های لاتکس هستیم و در تامین این دستکش‌ها به صورت روزانه مشکل داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز