خبرگزاری کار ایران

همکاری نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران در مبارزه با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۲۳۵

پس از شیوع ویروس کرونا مجموعه نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز تمام ظرفیت‌های خود را جهت همیاری و کمک به پرسنل درمانی دانشگاه بسیج کرد.

 به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق احمدی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام این مطلب افزود: اعزام نیرو به ستاد اجرایی مدیریت بحران دانشگاه، فعال کردن روحانیون در بیمارستان ها، ساماندهی خیرین و نیروهای جهادی طلاب بخشی از فعالیت‌های دفتر نهاد در راستای همراهی با کادر درمان جهت مقابله با ویروس کرونا بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی میدانی بیمارستان‌ها و احصاء مشکلاتی نظیر نگرانی و ترس بیماران از ابتلا و آشفتگی های روحی ناشی از آن، عدم آگاهی لازم و کافی آنها از ماهیت بیماری و پروتکل های درمانی و مراقبتی در روزهای نخست شیوع کرونا و از سوی دیگر خستگی کادر درمان به دلیل حجم بالای مراجعه به بیمارستانها  در روزهای نخستین، دفتر نهاد رهبری بر آن شد تا به کمک کادر درمان بشتابد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به فعالیت های نیروهای اعزامی دفتر نهاد در ستاد کرونا گفت: از جمله این فعالیت ها می توان به پیگیری تجهیز نقاهتگا هها به لوازم پزشکی و امور رفاهی، مدیریت طرح تماس تلفنی سلامت، ساماندهی فعالیت گروه های جهادی و خیرین، پیگیری تعاملات بین سازمانی در ستاد مدیریت کرونا، همکاری با کارشناسان سامانه داده پردازی اطلاعات بیمارستانی اشاره کرد.

وی گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به شرایط خاص و بحرانی بیمارستانها بر خود لازم دانست جهت مدیریت شرایط کرونایی به واسطه حضور روحانیون در بیمارستان ها کنار کادر درمان باشد تا فرایند رسیدگی و بهبود بیماران تسهیل شود.

احمدی با اشاره به فعالیت روحانیون و طلاب جهادی در بیمارستان‌ها یادآور شد: برنامه عیادت مستمر از بیماران بستری شده، همدلی و دلجویی از پرستاران و کادر درمان، عیادت مستمر و گفتگو با بیماران دارای استرس بالا، کمک به بیمارانی که در ادای فرایض دینی با مشکل مواجه بوده اند، انجام احکام شرعی متوفیان و تجهیز میت، جلب مشارکت خیرین و کمک به توزیع بسته های غذایی و نوشیدنی های طبیعی، ایجاد فضای شاد و برگزاری ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه جشن نیمه شعبان جشن میلاد امام حسین (ع) از جمله این فعالیت ها بود.

وی اضافه کرد: تشکیل جلسه با ریاست بیمارستان و طرح و بررسی پیشنهادات فرهنگی، اجرای برنامه های ابتکاری، هماهنگی با دفتر آستان قدس در تهران و طبخ و توزیع غذای حضرتی در بیمارستان ها، مشارکت و همکاری جهت توزیع بسته های حمایتی معیشتی به پرسنل خدوم درمان و بیماران کم بضاعت از دیگر برنامه های این نهاد بوده است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران، فلسفه حضور روحانیون و طلاب جهادی در این بحران را کاهش آلام بیماران و همراهان آنان، همراه بودن و روحیه بخشی به کادر درمان و کم کردن بار نظام سلامت در درمان بیماران دانست.

وی با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از کادر درمان، پرستاران، پزشکان و بهیاران را سربازان خط مقدم مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانست که سرمایه عمر را به میدان آوردند.

احمدی با اشاره به مشارکت بی نظیر اقشار مردم، گروههای جهادی و خیرین، فرهنگ ایرانی و اسلامی را نقطه قوت و سرمایه عظیم کشور در عبور از بحران ها دانست و گفت: طبق وعده خداوند نصرت و پیروزی، پاداش صابران و استقامت کنندگان است و مردم ایران نشان دادند با استمداد از تفضلات الهی و بکارگیری تمام توانمندی ها میتوان بر هر سختی ای چیره شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز