خبرگزاری کار ایران

رسولی:

تعیین تکلیف ساختار سازمانی شهرداری برعهده شورا است

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۷۹

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: شورای شهر تهران با تصویب پیشنهاد پست قائم مقامی، صلاحدید تعیین تکلیف ساختار سازمانی را به شهردار اعطا می شود که فرار از مسئولیت است زیرا تعیین تکلیف آن برعهده شورای اسلامی شهر تهران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن رسولی در دویست و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه «ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران» درخصوص مطرح شدن مجدد پست قائم مقامی و جانشینی در ساختار شهرداری تهران، اظهار کرد: براساس ماده ۱۲۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، ساختار مصوب سازمانی شهرداری، سازمان و شرکت های تابعه پس از آنکه وقف ماده ۸۰ قانون شورا در شوراها تصویب شد، باید در سازمان اداری و استخدامی کشور تایید شود. 

وی ادامه داد: در جلسه گذشته اعلام کردم که سازمان اداری و استخدامی کشور پست زاید «قائم مقام» را برای تمامی دستگاه های اجرایی حذف کرده است. شورای شهر تهران با تصویب این پیشنهاد صلاحدید تعیین تکلیف ساختار سازمانی را به آقای شهردار اعطا می کند که فرار از مسئولیت است زیرا تعیین تکلیف آن برعهده شورای اسلامی شهر تهران است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سازماندهی بخشی از جهت گیری سیاستی است و وظیفه شورا است، اعلام کرد: در صورت اصرار برای پست قائم مقامی در شهرداری تهران پیشنهاد می کنم واژه "وقف مقررات" به آن اضافه شود تا روند تصویب ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران در سازمان اداری و استخدامی کشور طولانی شود.

اعضای شورای شهر تهران بعد از ارائه توضیحات آقای رسولی به پیشنهاد مذکور رای ندادند. 

وی درباره پیشنهاد تبصره الحاقی ذیل ماده ۱۱ درباره اختیارات شورای اداری شهرداری تهران، اظهار کرد: شورای اداری شهرداری تهران مانند شورای تحول اداری در سایر دستگاه ها است. در تبصره ۲ ماده ۱۱ لایحه آنچه مدنظر پیشنهاددهنده تبصره الحاقی بوده، آمده است. وفق ماده ۸۰ قانون شوراها، اساسنامه سازمان و شرکت های شهرداری تهران باید به تصویب شورای شهر برسد. شورای اداری مرجع تصویب اساسنامه شرکت و سازمان ها نیست.  

در نهایت جزئیات لایحه «ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران» نیز به تصویب رسید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز