خبرگزاری کار ایران

فرماندار ری در گفت‌وگو با ایلنا:

گزارشی از تخلف درباره دفن اموات نداشتیم/اضافه شدن ۱۶۰ تخت به بیمارستان فیروزآبادی

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۱۹۹

فرماندار ری با اشاره به همکاری اکثریت مردم در شهرستان ری در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا درباره دفن اموات در آرمستان های قدیمی در این منطقه گفت: دفن اموات براساس پروتکل هایی که ستادملی کرونا و ستاد کرونا اعلام کرده اند، صورت می گیرد و تا این لحظه نیز گزارشی از تخلف در خصوص دفن اموات نداشتیم.

"حسین توکلی" فرماندار شهرستان ری در گفت‌وگو  با خبرنگار ایلنا درباره اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در این شهرستان گفت: شهرستان ری دارای ۵ بخش بوده و وسعت سرزمینی بزرگی دارد؛ بنابراین دارای شرایط خاصی است. 

وی ادامه داد: در شهرستان ری بزرگترین آسایشگاه خیریه کشور یعنی آسایشگاه کهریزگ واقع شده است و همچنین چندین ندامتگاه در این منطقه وجود دارد. البته اموات کلانشهر تهران در بهشت زهرا که در منطقه سرزمینی ری واقع شده است، دفن می شوند. 

فرماندار ری با اشاره به بافت جمعیتی شهری و روستایی و همچنین حضور اتباع در این منطقه تصریح کرد: بخشی از آسیب های مجموعه کلان شهر تهران در ری است و به طور مثال آرادکوه و دفن زباله و مسائل مربوط به آن و همچنین مشکلات مربوط به سرریز فاضلاب ها  از گذشته در این منطقه وجود داشته است.  

توکلی درباره وضعیت شیوع کرونا در شهرستان ری نیز خاطرنشان کرد: وضعیت شهرستان ری از نظر مبتلایان به بیماری کرونا و همچنین متوفیان همانند نرمی است که در استان تهران وجود دارد و اعلام آمار در این زمینه بر عهده وزارت بهداشت است. البته با اقدامات و تعاملاتی که صورت گرفته توانستیم، بیمارستان های واقع در این منطقه را تجهیز کنیم.قرار بود ۳۲۰ تخت به مجموعه این بیمارستان اضافه شود که  حدود ۱۶۰ تخت در همین ایام به بیمارستان فیروزآبادی اضافه شده و چند بخش آن راه اندازی شده است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ بیمار در این بیمارستان بستری هستند، ادامه داد: از اعتبارات ارزش افزوده نیز تجهیزات و امکانات لازم تهیه شده است. همچنین از همان روز اول شیوع بیماری در کشور متولیان حرم حضرت عبدالعظیم همکاری لازم را با ما داشتند. همچنین همه شهرداری ها و دهیاری ها در کنار مجموعه بسیج و دیگر ارگانها درحال فعالیت هستند تا بتوانیم این ویروس را شکست دهیم. در مجموع وضعیت شهرستان ری مطلوب است.

فرماندار ری درباره دفن اموات در آرامستان های قدیمی شهرستان ری تصریح کرد: براساس قانون دفن اموات برعهده شهرداری ها است و دفن اموات براساس پروتکل هایی که ستادملی کرونا و ستاد کرونا اعلام کرده اند صورت می گیرد و تا این لحظه نیز گزارشی خلاف واقع به مجموعه ما در خصوص دفن اموات گزارش نشده است. اگر در این زمینه موردی به ما اطلاع داده شود به مسئولان امر ارجاع داده می شود تا سریعا آن را پیگیری کنند. 

توکلی درباره اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در این شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر اصناف در حال ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir هستند و از سی ام نیز مانند استان تهران در این شهرستان اجازه فعالیت دارند. خوشبختانه تعامل خوبی در این مدت با اصناف داشتیم و گشت ها در شهرستان فعالیت خوبی داشته و رصد کرده اند و همانطور که گفتم اصناف نیز علیرغم اینکه بحث اقتصادی آنها مطرح بود، اما همکاری نسبتا خوبی با ما داشتند. 

وی درباره وضعیت آرادکوه و دفن پسماند در این منطقه ادامه داد: در خصوص وضعیت آرادکوه و دفن پسماند در این منطقه شهرداری تهران باید پاسخگو باشد، چراکه متولی این بخش سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران است. این مجموعه توسط محیط زیست استان و شهرستان رصد می شود و گزارش آن از طریق همین سازمان ها اطلاع رسانی می شود و چنانچه مشکلی باشد شهرداری باید پاسخگو باشد. در مجموع باید برای این آرادکوه یک برنامه ریزی بلند مدت انجام شود تا مشکلاتی را که برای بخش سرزمینی ری و کهریزگ ایجاد می کند که البته مربوط به الان نیست و از گذشته بوده است نیز آهسته آهسته کاهش پیدا کرده تا یک مجموعه ای داشته باشیم که با اصول زیست محیطی سازگار باشد. 

فرماندار ری درباره همکاری مردم گفت: در شهرستان ری قریب به اتفاق جمعیت روستایی و شهری همکاری لازم را در خصوص اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا داشته اند.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز