خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

کرونا در استان خوزستان وضعیت تثبیت شده‌ای دارد/ ابتلای تعدادی از کادر درمانی به کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۸۲۳

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه بیماری کرونا در استان خوزستان وضعیت تثبیت شده‌ای دارد، از ابتلای تعدادی از کادر درمانی به این بیماری خبر داد.

«حسین کاملی» مدیر کل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت استان خوزستان در پی شیوع کرونا ویروس اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ مورد ابتلای جدید داشتیم. تعداد کل مبتلایان از ابتدای اسفند سال ۹۸ تاکنون در استان خوزستان ۱۳۳۳ مورد است.

وی در خصوص آمار درگذشتگان بر اثر کوید ۱۹ در استان خوزستان تصریح کرد: در  ۲۴ ساعت گذشته تعداد چهار نفر بر اثر این ویروس درگذشتند و آمار کلی از ابتدا تاکنون ۱۴۴ نفر است. آمارها در این استان تثبیت شده و در حال حاضر استان خوزستان جزو استان‌های سفید در کشور است.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هم اکنون نیز تعداد ۱۸۰ نفر بیمار بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها داریم. همچنین ۷۴ نفر بهبود یافته جدید به بهبودیافتگان قبلی اضافه شدند. با احتساب این ۴۷ نفر کل بهبود یافته‌های مبتلا به کرونا در خوزستان ۱۰۰۹ نفر هستند.

کاملی در خصوص میانگین سنی درگذشتگان خاطرنشان کرد: میانگین سنی در گذشتگان به کرونا ویروس در استان خوزستان ۶۴ سال سن است. لازم به ذکر است که ۸۲ درصد بیمارانی که کرونا گرفتند بیماری زمینه‌ای نداشتند و ۱۸ درصد آنها دارای بیماری زمینه‌ای بودند. ضمن اینکه از میان کادر درمان نیز تعدادی از کارکنان مبتلا شدند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دوری این استان از کانون‌های کرونا را علت پایین بودن آمار ابتلا نسبت به سایر استان‌ها دانست و گفت: یک دلیل پایین بودن آمارهای این استان به نسبت دیگر مناطق، دور بودن از استان‌های کانونی مانند قم، اصفهان، سمنان و شمال کشور است و البته گرمای هوا نیز می‌تواند تاثیر گذار باشد.

وی در خصوص میزان تردد مسافران به استان خوزستان در ایام عید گفت: در ایام تعطیلات مسیرهای ورودی به استان خوزستان از سمت اندیمشک و بهبهان بسته شده بود و مسافر ورودی به این استان نداشتیم. همچنین راه‌های دریایی نیز به طور کل بسته شدند تا بتوانیم ورودی‌ها را بهتر کنترل کنیم.

کاملی درباره وضعیت بیمارستان‌ها و تامین نیروی پرستار گفت: ما نیروهای مورد نیاز پرستاری را با مجوز وزارت بهداشت تامین کردیم و سعی شد تا جایی که مشکلات ما را مرتفع کند، نیرو جذب کنیم.

وی بیان کرد: تردد در سطح شهر با رعایت فاصله‌ گذاری هوشمند انجام می‌شود و کنترل‌ها در این زمینه ادامه دارد. اکنون فاصله گذاری فیزیکی را کم کردیم و فاصله گذاری هوشمند را لحاظ کرده‌ایم. درباره نوع کار کسبه نیز ستاد ملی مقابله با کرونا دستور خواهد داد. در این مدت خوزستان استانی با وضعیت قرمز نبوده و امیدواریم که شرایط به همین شکل نیز ادامه پیدا کند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان افزود: استان خوزستان  به دلیل از استان های کانون کرونا خوشبختانه مشکلات این گروه از استان‌ها را نداشته و اکنون وضعیت تثبیت شده‌ای دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز