خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

آموزش‌های مهارتی هنرجویان باید در محیط کارگاهی ارائه شود/ برای ارزشیابی پایانی ۲۵ روز زمان نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۳۵۳

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ارائه آموزش‌های تئوری در فضای مجازی، گفت: آموزش‌های مهارتی هنرجویان الزاما باید در محیط کارگاهی ارائه شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا کمرئی در خصوص پایان زمان آموزش‌های فضای مجازی اظهارکرد: طبق روال عادی زمان آموزش بدون احتساب فرصت ارزشیابی، پایان اردیبهشت ماه است بنابراین و براساس تاکید شورای عالی آموزش و پرورش، آموزش‌ها تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت هرچند این آموزش‌ها از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی ارائه می‌شود.

وی افزود: تدریس دروس مختلف طبق روال معمول براساس بودجه بندی کتاب‌ها انجام می‌شود و با توجه به آغاز تدریس در فضای مجازی از ۱۰ اسفند ماه پیش بینی می‌کنیم تا پایان اردیبهشت ماه کار تدریس به اتمام برسد لذا در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد.

کمرئی ادامه داد: بیش از یک هزار استاندارد در در هنرستان‌ها تدریس و اجرا می‌شود اما انجام آموزش‌های عملی در فضای مجازی امکان پذیر نیست لذا دروس مهارتی را در کنار دروس پایه و عمومی هنرستان‌ها ارائه دادیم اما در مورد شایستگی‌های فنی که لازمه‌اش مهارت آموزی و فعالیت در حوزه کارگاهی است، امکانش فراهم نشد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از پنج پودمانی که هنرجویان باید در هنرستان‌های فنی وکاردانش بگذرانند سه پودمان به طور کامل و بخشی از پودمان چهارم قبل از شیوع کرونا آموزش داده شده بود لذا برای گذراندن ادامه پودمان‌ها نیازمند حضور دانش آموزان هستیم بنابراین اگر لازم باشد با توجه به شرایط حاکم، اجرای آن را به زمان دیگری از جمله تابستان موکول خواهیم کرد زیرا آموزش‌های مهارتی ماهیت کارگاهی دارند و باید در فضای مذکور برگزار شود.

کمرئی از تحصیل ۹۵۰ هزار هنرجو در هنرستان‌ها خبر داد و افزود: در هنرستان‌ها بین ۱۵ تا ۲۰ جلسه نیاز داریم تا پودمان‌های مهارتی را آموزش دهیم هرچند زمان این آموزش‌ها قابل فشردگی و انعطاف‌ پذیری نیز است. البته تصمیم در خصوص زمان ارائه آموزش‌های عملی با ستاد ملی مدیریت کرونا خواهد بود.

وی اضافه کرد: براساس بودجه بندی انجام شده تا قبل از تعطیلات ناشی از کرونا همه دروس بین ۶۵ تا ۷۰ درصد تدریس شده بودند لذا آموزش‌های فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی نیز بودجه بندی کتاب‌ها را رعایت کردند و تاکنون بیش از۸۰ درصد دروس آموزش داده شده است و تا پایان اردیبهشت ماه بیست درصد باقی مانده به اتمام خواهد رسید.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: شرایط اقتضا می‌کند تا  سال تحصیلی به موقع پایان یابد و حدود ۲۵ روز زمان  نیاز داریم تا ارزشیابی پایانی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز