خبرگزاری کار ایران

عسگری:

طرح‌های آب و خاک در استان تهران تقویت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۰۳۰

​معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به لزوم افزایش بهره‌وری زمین‌های کشاورزی برای جلوگیری از تغییر کاربری از پیگیری طرح‌های آب و خاک در استان تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، حشمت اله عسگری در جلسه با مسئولان جهاد کشاورزی استان تهران در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد بررسی اظهار داشت: در بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی سند آمایش و سند توسعه شهرستان‌ها ملاک عمل می‌باشد تا بتواند زمینه ساز تحول در این بخش باشد.

 وی ادامه داد: در مورد شهرک پوشاک که زمینه اشتغال مناسبی دارد علی‌رغم اینکه مصوبه هیئت دولت است، جهاد کشاورزی نسبت به واگذاری زمین تعلل کرده که مقرر شد عملیات اجرایی این طرح تسریع و زمین واگذار شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در استان عنوان کرد: استان تهران در کشت گلخانه‌ای پیشگام است و با توجه به ضرورت حرکت به سمت کشت محصولات کم آب‌بر ارتقا کشت گلخانه‌ای جهت صرفه جویی در مصرف آب ضرورت دارد.

عسگری همچنین با اشاره به دغدغه تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: در مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی باید بهره‌وری از زمین به قدری افزایش پیدا کند تا حرکت به سمت تغییر کاربری کاهش پیدا کند؛ در این راستا بازدهی گلخانه در مدت ۶ ماه می‌باشد و باید این قبیل فعالیت‌ها شناسایی و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه پروژه های دانش بنیان کشاورزی در استان تهران باید تقویت شود خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آب و خاک کشور تحول بزرگی در حوزه کشاورزی و اشتغال ایجاد کرده منتها اجرای چنین طرح‌هایی در استان تهران مورد غفلت قرار گرفته و باید به شکل بهتری از آن بهره گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز