خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

ستاد راهبری و کیفیت بخشی به شبکه شاد در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۹۵۹

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ستاد راهبری و کیفیت بخشی به شبکه شاد جهت پیگیری امور آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در سازمان تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه  شبکه « مجازی آموزش شاد» شبکه‌‌ای امن، انعطاف پذیری، سریع، دقیق و یکپارچه است، اظهار کرد: با توجه  به بحران کرونا آموزش و پرورش درحال دگردیسی و تحول است و اتفاقات بزرگی در آموزش و پرورش از طریق آموزش‌های تلویزیونی و آموزش در بستر فضای مجازی در حال رخ دادن است.

وی افزود: شبکه مجازی آموزش شاد یک مگا پروژه مختص به آموزش و پرورش است که با نگاه تحولی باید به آن نگاه کرد و ستاد راهبری و کیفیت بخشی به شبکه شاد جهت پیگیری امور آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه کرونا نباید روند کارهای معمول را دچار وقفه کند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان کارها را پیش برد تصریح کرد: آموزش و پرورش تعطیل شدنی نیست و در شرایط کنونی شبکه مجازی آموزش شاد کمک به زیست با کرونا در بعد آموزشی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: استفاده از این شبکه در بقیه ایام و در کنار آموزش فیزیکی راهی برای رسیدن به عدالت آموزشی است.

حسینی با بیان اینکه ستاد راهبری شبکه شاد در سازمان و استان‌ها باید نیازهای دانش آموزان استثنایی و مشکلات آنها در کار با شبکه شاد را شناسایی کرده و راهکارهای مناسب ارائه دهد، اظهار کرد: در کنار آموزش‌های مجازی، دانش آموزان با نیاز ویژه که نمی‌توانند به هر دلیلی از این شبکه استفاده کنند  باید شناسایی شده و راهکارهای جایگزین برای آنها پیش بینی شود.

وی افزود: برای دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند باید راهکارهای عملیاتی ارائه شود تا در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت بتوانیم آموزش‌های مجازی و دیجیتالی را متناسب  با نیاز دانش آموزان گسترش دهیم.

حسینی، با اشاره به شیوه های توسعه جوامع مختلف افزود:  باید مراقب بود که شکاف‌های دیجیتالی، عدالت آموزشی را تحت الشعاع قرار ندهد و دراین راستا باید از ظرفیت‌های مختلف از جمله ارائه خدمات مشاوره‌ای به اولیا وتلاش برای انطباق و ارتقای شبکه موجود درراستای پاسخگویی به نیاز دانش آموزان استفاده کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان راهبردهای سازمان در سال جاری تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم، که در همه موقعیت‌های پیش بینی نشده واضطراری، کنترل ومدیریت اوضاع را در دست داشته باشیم و شرایطی مانند شیوع بیماری کرونا یا حوادث طبیعی وموقعیت‌هایی از این دست، نتواند برنامه‌های سازمان را تحت الشعاع قرار دهد.

وی بر لزوم تشکیل منظم جلسات شورای راهبری سازمان با شناسایی دقیق اولویت‌های سازمان براساس برنامه‌های مدون تاکید کرد وگفت: به منظور استفاده از دیدگاه‌های همکاران درتصمیم‌گیری‌های سازمان، نمایندگان معلمان در همه کارگروه‌های سازمان حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: سنجش و ارزیابی برنامه‌های در دست اجرا، تدوین کتابچه بسته‌های تحولی سازمان، توزیع به موقع کتب درسی دانش آموزان با نیازهای ویژه و  پیگیری راه اندازی مرکز جامع تشخیص و توانبخشی از جمله مواردی است که نیاز به پیگیری و اهتمام جدی دارد.

حسینی با بیان اینکه درحوزه اطلاع رسانی، شفافیت، به روز بودن وتعامل با رسانه‌های کشور ازسیاست‌های محوری آموزش و پرورش استثنایی است، بیان کرد: معرفی دانش آموزان با نیازهای ویژه با رویکرد فرصت سازی و معرفی توانمندی‌های آن‌ها  و استفاده از آخرین دستاوردهای علمی در تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز از برنامه‌های دارای الویت آموزش و پرورش استثنایی است.

وی با اشاره به اینکه طرح سنجش فراگیرترین طرح در آموزش و پرورش استثنایی است، افزود: در حوزه برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان  و پیش دبستانی نیز تمهیدات لازم با توجه به شریط کشور پیش بینی شده است، که با اقتضای شرایط شیوع بیماری کرونا، نوآموزان مورد ارزیابی وپایش سلامت وآمادگی تحصیلی قرار خواهند گرفت.

حسینی گفت: به زودی میز گفتگوهای اجتماعی با حضور صاحبنظران حوزه آموزش و پرورش استثنایی، مدیران مدارس، معلمان و اولیا در سازمان آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز