خبرگزاری کار ایران

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

هیچ بخشی از کتب‌ درسی در امتحانات پایان سال حذف نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۹۴۶

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره پایان سال تحصیلی با ستاد ملی مبارزه با کروناست، گفت: امتحان پایان سال دانش‌آموزان از تمام مفاهیم درسی است و هیچ بخشی حذف نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، مهدی نوید ادهم در تماس تلفنی با شبکه خبر ضمن اعلام برگزاری دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به صورت مجازی و با حضور وزیر آموزش و پرورش و همه اعضا گفت: این جلسه برای تصمیم‌گیری درباره ادامه سال تحصیلی و چگونگی برگزاری امتحانات دانش‌آموزان برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای جلسه وزیر آموزش و پرورش و معاونین گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای دانش آموزان در زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، ارائه کردند.

نوید ادهم ادامه داد: اعضای جلسه از اهتمام و تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش به ویژه مدیران و معلمان که مجاهدان جبهه دانایی هستند و علی‌رغم تعطیلی مدارس، اجازه ندادند آموزش تعطیل شود، صمیمانه تشکر کردند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مثل شبکه‌های خوب صدا و سیما و ظرفیت شبکه آموزش دانش آموزی شاد و فعالیت‌های خلاقانه و مختلفی که معلمان بطور خودجوش انجام می‌دهند باید تمام دروس داده شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ بخشی از کتاب‌های درسی حذف نخواهد شد، گفت: یکی از مصوبات جلسه این بود که از مدیران و معلمان خواسته شد در فرصت باقیمانده با استفاده از امکانات موجود، تمام مفاهیم آموزشی را به دانش‌آموزان منتقل کنند و هیچ بخش از کتاب درسی حذف نخواهد شد و امتحان پایان سال از تمام مفاهیم درسی خواهد بود؛ در نتیجه آموزش‌ها را در فرصت باقیمانده ادامه دهند.

نوید ادهم ضمن قدردانی از تلاش و همراهی خانواده‌ها گفت: قرار شد در ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری، عملکرد خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد و نیز زحمات و خدمات مدیران و معلمان مبنای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی قرار گیرد که در حال حاضرکم و کیف آن را مشخص کردیم ولی چون باید با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد، بعد از تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کنیم.

وی با تاکید بر تدریس تمام کتاب‌های درسی پایه دوازدهم تا پایان اردیبهشت درباره زمان امتحانات دانش‌آموزان، اظهار کرد: مقرر شد که چگونگی برگزاری امتحانات با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شود؛ اگر قرار باشد که امتحانات حضوری باشد باید ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند و اگر مجازی باشد که برنامه‌ آن پیش‌بینی شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم نیز تأکید شد که معلمان و مدیران تلاش کنند که تدریس تمام کتاب‌های درسی تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد زیرا تمام محتوای کتاب درسی مبنای امتحانات و کنکور خواهد بود.

وی در خصوص زمان پایان سال تحصیلی اظهار کرد: این همان چیزی است که با هماهنگی ستاد ملی مبارزه کرونا، تصمیم‌گیری می‌شود. پیشنهادات را تنظیم کردیم و گزارش را به ستاد ملی کرونا خواهیم داد و بر اساس آن اقدام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز