خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران:

تعدیل نیرو در مترو مطرح نیست/ پیشنهاد شناور شدن ساعات کاری اداری به منظور کاهش تراکم در ایستگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۴۲۵

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: تا امروز ۸۰ درصد قطارها و ایستگاه‌ها در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی نشانه گذاری شده‌اند و تا فردا قطعا در تمامی ایستگاه‌ها نشانه‌گذاری اجرا خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در نشست خبری مجازی گفت: شرکت بهره برداری مترو تهران از ابتدای اسفندماه همچنان مشغول فعالیت است و اکنون با ظرفیت بهمن ماه در حال خدمات رسانی است.

او با اشاره به اینکه اخیرا اعلام شد مترو محل شیوع و انتقال بیماری است گفت: شرایط مترو دائما رصد می شود، اگرچه که انتظارات از مترو زیاد است، اما اقدامات بسیاری انجام می شود و با حداکثر توان به شهروندان خدمات رسانی می کنیم.

نوبخت درخصوص اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: تا امروز ۸۰ درصد قطارها وایستگاه ها در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی نشانه گذاری شده اند و تا فردا قطعا در تمامی ایستگاه ها نشانه گذاری اجرا خواهد شد.

او درپاسخ به سوالی درباره صحبت های رئیس شورای شهر مبنی بر خطرناک بودن سیستم تهویه قطارها در انتشار ویروس گفت: سامانه تهویه مترو برای حالت های عادی تعبیه شده است و بخشی از هوا را فیلتر می کنند و مجددا به قطار باز می گردانند و در همه دنیا اینگونه است. امکان تعویض سیستم تهویه قطارها در این شرایط وجود ندارد و ما تابع سیاست های کلی ستاد مقابله با کرونا هستیم و از وزرات بهداشت خواهش می کنم به موضوع فاصله گذاری اجتماعی در مترو ورود کند و اندازه گیری های لازم را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در پاسخ به سوالی درخصوص تعدیل نیرو در مترو گفت: اصلا تعدیل نیرو نداریم و در برنامه های ما هم چنین مساله ای مطرح نیست و دلیلی ندارد پرسنل ما با چنین نگرانی روبرو شوند.

او درخصوص افزایش تعداد قطارها و کاهش سرفاصله ها گفت: هرچه در توان داریم به کار گرفته ایم. برای کاهش سرفاصله نیازمند تامین ناوگان  و تجهیزات لازم هستیم، اما محدودیت هایی وجود دارد و واردات قطعات یدکی سخت شده است.

او درخصوص افزایش مسافران در ایستگاه های مترو گفت: خطوط ۱ ، ۲ و ۴ از سال گذشته سرفاصله قطارهای آن به کمتر از ۳.۵ دقیقه رسیده ولی در خطوط ۳، ۶ و ۷ هنوز انجام نگرفته است؛ چراکه محدودیت قطار داریم.

وی در مورد آمار مسافران مترو گفت: در پنجم اسفند یک میلیون و ۱۱۳ هزار مسافر داشتیم که این آمار در ۲۶ اسفند به ۴۳۸ هزار نفر تقلیل یافت و روز گذشته نیز ۳۳۸ هزار نفر مسافر داشتیم. مترو با ظرفیت ثابت در حال جابجایی است و هرچقدر ادارات و بازار باز شوند، مراجعه بیشتر خواهد شد، اما با تمام ظرفیت مشغول به کار هستیم.

نوبخت درباره تراکم جمعیت در ایستگاه های تقاطعی و برنامه هایی که برای کاهش تراکم در این ایستگاه ها در نظر گرفته شده است گفت: در ایستگاه های تقاطعی، همچون دروازه دولت، شادمان، تئاتر شهر و امام خمینی با حجم انبوهی از مسافر مواجه هستیم  و از مسافران خواهش می کنم فاصله ها را رعایت کنند تاکنون چیزی ندیدم که بتوانیم مسافران را در ایستگاه های تقاطعی کنترل کنیم  و شبکه های مترو برای یک سیستم دینامیک طراحی شده است و نمی توانیم مردم را در ایستگاه ها متوقف کنیم چرا که پشت سر آنها مسافران بعدی وارد می شودند و مردم باید خودشان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

او ادامه داد: یا باید زمان حضور مسافران گسترش یابد و ساعت کار ادارات شناور شود و یا تعداد قطارها را افزایش داد.ما با حداکثر توان در حال ارائه خدمات هستیم.

نوبخت درخصوص اجباری شدن توزیع ماسک در مترو گفت: امکان تامین ماسک را نداریم، چرا که نه بودجه آن را داریم  و نه سازمانی را می شناسیم که ماسک را به صورت رایگان در اختیار قرار دارد.

نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص ارائه کارت هدیه یک میلیون تومانی در بین دستفروشان مترو گفت: ما از دستفروشان آمار جدیدی در حال حاضر نداریم. شبکه خدمات به این افراد نیز وجود ندارد، ولی پیش از این که طرح مقابله با دستفروشان صورت گرفته بود آماری از آنها تهیه شد که برای کمک بنیاد مستضعفان این آمارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه دادیم.

نوبخت در مورد آمار مبتلایان به کرونا در مترو گفت: در میان همکاران ما ۳۵ نفر مبتلا به کرونا شدند و خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از فوت نداشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز