خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اردبیل در گفت‌وگو با ایلنا:

روند صعودی بیماری کرونا متوقف شده است/ احتمال ممنوعیت تردد در مناطق سفید

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۴۰۹

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی روند صعودی بیماری در استان متوقف شده است، گفت: مردم همکاری خوبی دارند و از ترددهای غیرضرور پرهیز می‌کنند.

«بهروز ندایی» معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در این استان گفت: براساس همین طرح در استان پیش می‌رویم و اصنافی که قرار است فعالیت دوباره‌شان آغاز شود، باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. 

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه این طرح از شنبه ۲۳ فروردین ماه شروع شده است، هنوز اکثر اصناف نتوانسته‌اند در این سامانه ثبت‌نام کنند، البته تا پایان این هفته برای ثبت‌نام فرصت دارند و اصنافی که می‌توانستند از ۲۳ فروردین ماه دوباره فعالیت کنند و شامل مشاغلی چون فرش فروشی، موکت و کف پوش، لباس فروشی، کیف و کفش و ... می توانند تا پایان هفته برای ثبت نام اقدام کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه با اصناف متخلف برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: فرمانداری‌ها، شبکه بهداشت و استانداری از طریق این سامانه می‌توانند بر اصناف نظارت کنند از همین رو به همه اصناف اعلام شده است تا برای ثبت‌نام سریعتر اقدام کنند، البته عده‌ای نیز مطلع نبودند که به آنها تذکر داده شد و قرار شد در سامانه ثبت‌نام کنند.

ندایی با بیان اینکه طبق مصوبات قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا با اصناف متخلف برخورد و پلمپ می‌شود، ادامه داد: کارمندان ادارات دولتی نیز به صورت دو سوم در ادارات حاضر می‌شوند و یک سوم از کارمندان هم از مرخصی و دورکاری استفاده می‌کنند. 

وی درباره وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل تصریح کرد: آمار مبتلایان به بیماری کرونا باید از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اعلام شود، اما آنچه که از سوی دانشگاه علوم پزشکی به ما اعلام شده است، شیب صعودی بیماری در استان کنترل شده است. خوشخبتانه در استان از نظر تهیه مواد ضدعفونی کننده و وسایل حفاظتی کادر درمانی مشکلی نداشتیم. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه ترددهای بین استان مانند روال قبلی همچنان ممنوع است، تصریح کرد: ترددهای بین شهری نیز براساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا امکان‌پذیر است، اما احتمال دارد با توافق استانداری و نیروی انتظامی ممنوعیت تردد در مناطقی که بیماری شیوع نداشته و سفید است، اعمال شود. 

ندایی درباره همکاری مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: مردم همکاری خوبی در این زمینه دارند و در مواقع ضروری در خیابان‌ها حضور داشته و از ترددهای غیرضرور پرهیز می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز