خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

نسخه‌نویسی الکترونیک در ۹۶ درصد بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۳۵۳

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از اجرای نسخه نویسی الکترونیک در ۹۶ درصد بیمارستان‌های دولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، در اولین نشست سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: در بحث کرونا کنار قدردانی مردم، این اولین بار است که مقام معظم رهبری سه بار مکررا از نظام سلامت تشکر کردند.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی اصلی ما، بحث مدیریت منابع بود. روزی که بنده سازمان را تحویل گرفتم، ۱۳ ماه بدهی در بعضی مواقع داشتیم. مهم‌ترین اصلاحات ما منطقی‌سازی هزینه‌ها بود. ما هیچ گاه اجازه نداشتیم که خدمت رسانی را برای اقشار کم درآمد کاهش دهیم. ولی بسیاری از افرادی که ثروتمند بودند از بیمه رایگان برخوردار بودند. 

وی افزود: اینکه بیماران در روی تخت بیمارستان بیمه شوند، منطقی نیست. اگر امروز ما بیمار کرونا را بیمه می‌کنیم، به دلیل اورژانسی بودن این بیماری است. همچنین ارزیابی وسع بسیار موضوع مهمی بود.یکی از اقدامات ما در پوشش اجباری بیمه سلامت، ارزیابی وسع بیمه شدگان است. و اگر این بحران‌هایی که بوجود آمد نبود، همه افراد را ارزیابی وسع می‌‌کردیم. خیلی مهم است که ما جمعیت شایانی را از بیمه حذف کنیم و تبعات اجتماعی نداشته باشیم. 

موهبتی گفت: پرستاری در خانه، موضوع بسیار مهمی بود که در جریان کرونا به کمک ما آمد. مشوق‌های بیمه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار بود، یعنی اگر افراد خودمراقبتی را جدی بگیرند می‌توانند از این مشوق‌ها استفاده کنند. این موضوع  در مازندران پایلوت شد که امیدواریم با شرای عادی این امر به نتیجه برسد. اگر پزشکان بتوانند در تجویز دارو و مدیریت دارو همکاری کنند از این مشوق‌ها برخوردار می‌شوند. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، بیان کرد: نسخه الکترونیک‌ها پایلوت اجتماعی بود، ما توانسته‌ایم که سی درصد کشور را به این توانائی مجهز کنیم. اگر این را با ترکیه که ۱۵ سال تلاش کرد بسنجید، این یک انقلاب است. در ۵۹۷ بیمارستان دولتی، یعنی در ۹۶ درصد بیمارستان‌ها، نسخه نویسی الکترونیکی داریم. امروز بخش عمده‌ای از ۵۷ درصد پرونده‌ها به صورت‌حساب الکترونیکی رسیده است. کرونا باعث شد پیاده سازی استحقاق سنجی در بخش غیردولتی و بیماران سرپائی را انجام دهیم . در این برنامه هم‌پوشانی در بخش‌های خصوصی، دولتی و ... دنبال می‌شود. 

وی افزود:  ۳۵ درصد بارمراجعه ما در بخش سرپائی دارو است. بنابراین ۸۰ درصد دارو را از طریق سامانه استعلام می‌‌کنیم. در سال ۹۹ باید کل سیستم داروئی سامانه‌ای شود. در سال ۹۹ باید کسب و کار را برای بخش خصوصی تسهیل کنیم، ما یک پایگاه قاعده‌های بیمه‌گزاری خواهیم داشت که مراکز بتوانند با این سامانه قواعد را پیگیری کنند. بیش از ۵۰۰ راهنمای بالینی در سطح کشور آماده شده است. در سطح یک روستائی ۷ هزار پزشک و ۲ هزار نفر دندانپزشک بوجود امده است که در ۱۵ سال گذشته کم سابقه است. ما ۵ خدمت داشتیم ولی الآن ۱۴ خدمت اصلی توسط سازمان بیمه سلامت ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز