خبرگزاری کار ایران

اقدامات مرکز سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای پیشگیری از بیماری کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۳۰۱

مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان متولی سلامت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دبیرخانه منطقه یک مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها اقدامات گسترده ای در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا انجام داده است.

به گزارش ایلنا، اقدامات مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا از اواخر بهمن ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در این رابطه، کمیته سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ریاست معاونت فرهنگی و دانشجویی و با حضور مدیران مرکز بهداشت، امور اداری، دانشجویی، مرکز مشاوره و اداره خوابگاه ها تاکنون 8 جلسه برای هماهنگی بین بخشی برای اقدامات پیشگیرانه را برگزار کرده است.

از اقدامات مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا می توان به موارو زیر اشاره نمود:

- تهیه پوسترهای اطلاع رسانی و آموزشی برای دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان

- برکزاری کارگاه های آموزشی ضمن خدمت بهداشت و تغذیه برای کارکنان دانشگاه

-تهیه و ارسال و نظارت بر اجرای توصیه نامه های بهداشتی به تمامی بخش های دانشگاه  برای پیشگیری از بیماری کرونا

- تشکیل جلسه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه های تهران و البرز 23 اسفندماه سال 98 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور مسئولان اداره بیماری های واگیردار و بهداشت محیط مرکز بهداشت شمال غرب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

-برگزاری نشست هم اندیشی کارشناسان بهداشت مراکز بهداشت و درمان دانشگاه های منطقه یک در 24 اسفندماه سال 98 که در این جلسه راهنمای سراسری بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا تدوین شد.

همچنین با نظارت مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست و همکاری امور خوابگاه ها و کارکنان فضای سبز مجموعه خوابگاه های دانشجویی، سلف و آشپزخانه، دانشکده ها، ساختمان های اداری و انتظامات گندزدایی و ضدعفونی شده اند.

ارائه آموزش به نیروهای خدماتی در فضای باز از دیگر اقدامات مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دلیل شیوع بیماری کرونا است.

در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ساخت مواد ضد عفونی کننده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شد که این مواد در اماکن مختلف دانشگاه توزیع شد.

همچنین با پیگیری و هماهنگی توسط مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، لوازم حفاظت شخصی از جمله ماسک و دستکش تهیه و در امکان مختلف دانشگاه توزیع شده است. بعلاوه 4 دستگاه حرارت سنج لیزری و تب سنج در درب های ورودی دانشگاه مستقر شده اند.

سایر ادارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز اقدامات تکمیلی در راستای هماهنگی با مرکز بهداشت انجام داده اند که شامل تهیه و توزیع لوازم و امکانات بهداشتی و ضدعفونی فضاها توسط امور اداری دانشگاه، مشاوره و کلاس های آنلاین توسط مرکز مشاوره و گندزدایی و ضدعفونی امکان دانشگاه قبل و بعد از تعطیلات نوروز توسط پرسنل فضای سبز دانشگاه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز