خبرگزاری کار ایران

جهاد بانوان اهداکننده خون در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۲۵۸

۲۵ فروردین آخرین روز از هفته اجرای طرح جهادی اهدای خون بسیج جامعه زنان در کشور است که با نام پویش « با اهدای خون بانوان، هر خانه یک پایگاه اهدای خون » برگزار شد.

به گزارش ایلنا بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، این حرکت ایثارگرانه که بزرگترین رویداد اهدای خون بانوان در کشور به حساب می آید از ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه جاری به یمن روزمیلاد امام زمان (عج) مصادف با ۲۱ فروردین و روز جهانی بهداشت ۷ آوریل که در این هفته قرار گرفته است طی هماهنگی های انجام شده توسط کمیته امور بانوان و  بسیج سازمان انتقال خون با بسیج جامعه زنان کشور، برگزار شد.

این پویش با حضور بانوان بسیجی اهداکننده خون در کلیه مراکز استان ها و ۴۰۰ شهرستان کشور همراه بود.

مینو اصلانی رییس بسیج جامعه بانوان در این باره گفت: با توجه به نیاز کشور و اعلام مکرر سازمان انتقال خون برای اهدای خون در این روزهای سخت که بسیاری از مردم در گیر مشکلات ناشی از همه گیری کرونا هستند، این اقدام صورت گرفت.

همتی مسئول بسیج جامعه بانوان کرمانشاه نیز درباره این طرح اظهار داشت: معتقدیم که بانوان بهترین مروجان اهدای خون در خانواده‌ها و جامعه است و خانه‌ای که از نعمت یک مادر یا دختر اهداکننده خون بهره‌مند باشد یک پایگاه ترویج اهدای خون است.

و اما مسئول بسیج جامعه زنان ایلام نیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کاهش ذخیره خون استان گفت:  در این راستا بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام اقدام به فراخوانی بانوان بسیجی استان جهت اهدای خون کرد.

خدیجه کُرد مسؤول بسیج جامعه زنان شهرستان چالوس نیز در این رابطه تاکید کرد: با اشاره به پیشتازی بسیج در همه عرصه‌ها، یکی دیگر از اقدامات اساسی بسیج در این شرایط اهدای خون است.

مینا کرم‌بیجاری، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان نیز با اشاره به آغاز طرح جهادی اهدای خون بانوان بسیجی استان گیلان از تاریخ ۱۸ فروردین ماه اذعان کرد: بانوان بسیجی با مشارکت در این طرح و با اهدای خون خود زندگی دوباره را به بیماران کرونایی می‌بخشند و آمدند تا با بیماران و کادر درمان همدل شوند.

گفتنی است این گردهمایی گسترده جامعه بانوان بسیجی به منظور فرهنگ سازی برای اهدای مستمر بانوان و نقش پذیری بانوان در کار خداپسندانه اهدای خون با کمک تیم های سیار و در مراکز ثابت کشور به مدت یک هفته در تمامی استانها برگزار شد و در این طرح چندین هزار تن از بانوان بسیجی شرکت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز