خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح چگونگی رفع مشکلاتِ عضویت در اپلیکشین شاد/ اطلاعات ثبتی دانش‌آموز باید بروز باشد

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۰۹۱

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره مشکلات نصب اپلیکیشن شاد گفت: والدین باید تصویر شناسنامه فرزند خود را برای مدیر مدرسه ارسال کنند تا آنها اطلاعات را در سیستم اصلاح کنند و ۲۴ ساعت پس از اصلاح اطلاعات،‌ والدین می‌توانند مجددا نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

«مهدی شرفی» سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مشکلاتی که اغلب والدین برای عضویت در اپلیکشین شاد دارند و مواجه شدن آنها با پیام "اطلاعات دانش‌آموز صحیح نمی‌باشد" توضیح داد: این پیام در حال اصلاح شدن است و علت آن هم به این خاطر است که امکان دارد، زمانی که دانش‌آموزان برای ثبت‌ اطلاعات  اقدام کرده‌اند، اطلاعات آنها توسط مدیر و یا مسئول امور دفتر اشتباهی ثبت شده باشد. طبیعتا این اطلاعات به سامانه سناد هم وارد می‌شود، البته اطلاعاتی که دانش‌آموزان توسط آن وارد اپلیکیشن شاد می‌شود با سامانه سناد چک می‌شود.

وی ادامه داد: این دسته از والدین باید تصویر شناسنامه فرزند خود را برای مدیر مدرسه ارسال کنند تا آنها اطلاعات را در سیستم اصلاح کنند. ۲۴ ساعت پس از اصلاح اطلاعات،‌ والدین می‌توانند مجددا نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. بنابراین والدین باید هر گونه اطلاعاتی که تغییر پیدا کرده است را به مدیر مدرسه بدهند تا اطلاعات دانش‌آموزان را به روز کنند.

شرفی در پاسخ به این سوال که از آنجا که والدین برخی از دانش آموزان ممکن است، توانایی استفاده از نرم افزار را نداشته باشند، آیا این امکان وجود ندارد که مدرسه نسبت به ثبت‌نام دانش آموزان در اپلیکشن شاد اقدام کند؟ گفت: در هر صورت دانش‌آموزان باید در خانه بنشینند و از طریق این نرم افزار کارهای آموزشی را انجام دهند. انجام ثبت‌نام، ساده‌ترین قسمت کار است، بعد از آن دانش‌آموزان باید به گروه بیایند، اطلاعات بفرستند، سوال کنند و... بنابراین باید شیوه کار با آن را بیاموزند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: برای ما بسیار حائز اهمیت است که کاملا اطمینان داشته باشیم، گروهی در کلاس‌ها تشکیل شود که همکلاسی‌های اصلی در آن حضور دارند و به غیر از دانش آموزان آن کلاس شخص دیگری در گروه عضو نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نصب این برنامه برای تمام دانش‌آموزان سراسر کشور اجباری است؟ گفت: اپلیکشن شاد یک محیط آموزشی جایگزین محیط واقعی است. تمام دانش‌آموزانی که دسترسی لازم را دارند، باید از این برنامه استفاه کنند، زیرا فعالیت‌های آموزشی که در این محیط انجام می‌شود، هم‌سطح فعالیت‌های اصلی در مدارس است. وقتی این اپلیکیشن جایگزین فعالیت آموزشی رسمی است، طبیعتا اجبار اتفاق خواهد افتاد.

شرفی در پاسخ به این سوال که برای آن دسته از خانواده‌هایی که محروم هستند و نمی‌تواند به موبایل،تبلت و اینترنت دسترسی پیدا کنند، چه تدابیری اندیشیده شده است؟ گفت: طی ارزیابی‌ها و بررسی که ما با وزارت ارتباطات داشتیم، اکثریت خانواده‌ها به موبایل‌های هوشمند دسترسی دارند، ‌البته شورای سیاستگذاری آموزش و پرورش برای این دسته از خانواده‌ها تمهیداتی دارد که به زودی آن را علام خواهند کرد.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: والدین برای پاسخگویی در زمینه مشکلاتی که درباره نصب و عضویت در اپلیکیشن شاد دارند، می‌توانند با شماره ۰۲۱۴۳۰۸۱ تماس بگیرند. این کال سنتر جواب خانواده‌ها را خواهد داد. همچنین داخل اپلیکیشن یک کانال دیگر قید شده که مردم می‌توانند سوالات خود را در آنجا ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز