خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

روزانه ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر در استان اصفهان به کرونا مبتلا می‌شوند/ هنوز به شرایط کنترل بیماری نرسیده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۹۴۸

سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در استان اصفهان در خصوص آمار ابتلا به کرونا در این استان گفت: روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر در استان اصفهان به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند.

«آرش نجیمی» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در استان اصفهان توضیح داد:‌ در استان اصفهان روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر به آمار کل بیماران اضافه می‌شود. متاسفانه ما هنوز در شرایط کنترل بیماری نیستیم و روند به شکل افزایشی ثابت است.

سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در استان اصفهان ادامه داد: با همیاری و همکاری مردم شاید بتوانیم شرایط را به سمت کاهش و کنترل رشد بیماری برسانیم.

نجیمی با بیان اینکه ما نسبت به گذشته افزایش ابتلا نداشته‌ایم، گفت: اما با یک نرخ ثابت از مبتلایان مواجه هستیم. به هر حال با توجه به ترددهایی که مردم دارند و جابه‌جایی که صورت می‌گیرد، موجب شیوع و افزایش تعداد ناقلین در شهر شده است. همین روند باعث می‌شود که ما هر ۲۴ ساعت آن تعداد مورد اشاره را به عنوان بستری داشته باشیم.

وی درباره وضعیت بیمارستان‌های استان اصفهان توضیح داد: در حال حاضر بیمارستان‌های ما به وضعیت پایدار رسیده‌اند، اما از نظر مواد مورد نیاز و تجهیزات محدودیت‌هایی وجود داشته که همچنان نیز مطرح است، اما به طور کل نیازها برآورده شده و فعالیت در بیمارستان‌ها ادامه دارد، گرچه که آنها با حداقل‌ها کار می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: روند آمار فوتی‌های کرونا در استان اصفهان شبیه به الگوی جهانی است و خیلی با آن متفاوت نیست و ما نیز تقریبا از همان الگو برخوردار هستیم.

نجیمی در واکنش به این که با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی برخی مشاغل شروع به کار کرده‌اند، با این شرایط استان اصفهان به چه وضعیتی رسیده است؟ گفت: ما به شدت پیگیر بحث آموزش‌ها،‌ هشدارها و وضعیت صنوف و صنایع طبق پروتکل‌های ارائه شده هستیم و همچنین تاکید داریم که صنوف طبق همان پروتکل‌ها و ضوابطی که گفته شده، اقدام به بازگشایی و فعالیت کنند.

سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در استان اصفهان خاطرنشان کرد: ما هچنین این پیگیری را مد نظر داریم که مردم نسبت به مطالبات خود دقت داشته باشند و از تمام اصناف و صنایع بخواهند که با رعایت تمام موازین بهداشتی نسبت به کار خود اقدام کنند. بخش بهداشت محیط کار نیز در استان اصفهان به شکل جدی دنبال این است که با صنوفی که در سامانه ثبت نکرده‌اند یا پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، برخورد کند و به آنها تذکر بدهد زیرا قطعا سلامتی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: مابقی کارها به مشارکت مردم برمی‌گردد و امیدواریم با توجه به هشدارها و آموزش‌هایی که ارائه می‌شود، مردم این را بدانند که هنوز مسئله کرونا تمام نشده و اگر موازین بهداشتی رعایت نشود، خدای نکرده امکان دارد ما موج دومی در استان اصفهان داشته باشیم.

سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در استان اصفهان درباره میزان ترددها در استان اصفهان گفت: درباره تردد مسافران اطلاعی ندارم، اما متاسفانه تردد در سطح شهر افزایش یافته است. هیچ پیش بینی نمی‌توان کرد و فقط امیدواریم که با مشارکت مردم به شراط بهتری دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز