خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

آموزش مجازی دانش‌آموزان به صورت همه‌جانبه ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۸۸۵

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجرای آموزش مجازی به طور یقین تدریس به دانش‌آموزان به صورت همه جانبه ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، رضوان حکیم زاده معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اکنون اگرچه شرایط خاصی بر کشور حاکم است اما وزارت آموزش و پرورش کلاس‌های درس دانش آموزان را تعطیل نکرده و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق صدا و سیما در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین برخی معلمان دوره ابتدایی با استفاده از فضای مجازی و ازطریق تماس تلفنی دروس دانش آموزان را پیگیری می‌کنند تا بخشی از عقب افتادگی درسی آنها جبران شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش‌ها در سه سطح ملی، استانی و مدرسه‌ای پیگیری می‌شود، اظهار کرد: اکنون آموزش دانش آموزان در صداوسیما در ۱۲بسته آموزشی برای پایه‌های مختلف ابتدایی تدریس می‌شود.

حکیم زاده تصریح کرد: مدیران و معلمان در سطح مدارس تمام تلاش خود را برای آموزش دانش آموزان به کار گرفته‌اند که امیدواریم با تداوم این آموزش‌ها بتوانیم تا حدودی تدریس دانش آموزان را جلو ببریم و همچنان آموزش‌ها ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته برای مناطق عشایری و روستایی بسته‌های آموزشی در نظر گرفته شده است که این موضوع نیز تداوم دارد تا دانش آموزان این مناطق هم از درس خود عقب نیفتند چرا که اغلب این افراد دسترسی به اینترنت و فضای مجازی ندارند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: برای دانش آموزان مناطق عشایری و دورافتاده این شیوه اتخاذ شده است تا اعلام کنیم که در هر صورت نمی‌گذاریم که آموزش دانش آموزان در این شرایط خاص تعطیل شود.

حکیم زاده تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد سناریوهایی مختلفی برای موضوع آموزش دانش آموزان در این شرایط داشته باشد تا هیچگاه شاهد تعطیلی آموزش دانش آموزان نباشیم.

وی درباره زمان بازگشایی مدارس اظهار داشت: این موضوع بستگی به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و هنوز زمانی برای بازگشایی به وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: این وزارتخانه در چنین شرایطی اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا آموزش تداوم داشته باشد و دستورالعمل‌های لازم در این زمینه را اجرایی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز