خبرگزاری کار ایران

تمهیدات پلیس اماکن در گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۴۹۱

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت از چگونگی فعالیت صنوف در گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و تمهیدات پلیس اماکن در این طرح خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "نادر مرادی" با اشاره به اجرایی شدن گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی  از ۳۰ فروردین ماه در شهر تهران، در خصوص جزئیات این طرح، گفت: تمام مالکان و متصدیان صنفی برای فعالیت مجدد می بایست به سایت وزارت بهداشت (Salamat.gov.ir) مراجعه و با ثبت مشخصات کلی واحد صنفی خود، نسبت به تکمیل فرم تعهد نامه مبنی بر رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی اقدام کنند.

وی افزود: صنوفی که اطلاعات خود را در سایت وزارت بهداشت وارد نکنند،  امکان فعالیت شان وجود نخواهد داشت، چرا که فاصله گذاری اجتماعی به معنای ساده یعنی هر واحد صنفی که در حال ارائه خدمت به شهروندان می باشد هم باید متضمن سلامت خود و مشتریانش باشد و هم به فعالیت اقتصادی بپردازد.

این مقام انتظامی ابراز داشت: بازرسان معاونت اماکن و اتاق اصناف به همراه اتحادیه ها و دفاتر خدمات سلامت در بخش خصوصی و همچنین  کارشناسان اداره بهداشت در این طرح ناظر بر اصناف هستند.

وی با بیان اینکه اصنافی که در سایت(Salamat.gov.ir)ثبت نام می کنند تعهداتی را می پذیرند، تصریح کرد: یکی از این تعهدات رعایت پروتکل هاست و تمام صنوف باید فرم تعهد نامه را تکمیل و به مبادی مربوطه ارائه دهند و در غیر این صورت برابر قوانین و مقررات با آنها برخورد قانونی می شود.

سرهنگ مرادی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از بندهای این پروتکل ها عدم دریافت وجوه نقد از مشتریان است، اظهار داشت: به متصدیان پیشنهاد شده است با نصب اپلیکیشن های بانکی و یا تهیه دستگاه های کارتخوان، وجوه را از مشتریان خود دریافت کنند.

به گزارش سایت پلیس، وی گفت: از دیگر مواردی که صنوف می بایست رعایت کنند، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ازدحام افراد به داخل واحدهای صنفی، استفاده از موانعی همچون میز برای جلوگیری از ورود افراد به داخل صنوف است.

این مقام انتظامی تاکید کرد: متصدیان واحد صنفی به رعایت بهداشت فردی و  استفاده از ماسک، دستکش، ضدعفونی کننده های  الکلی و یا آب ژاول ملزم می باشند.  

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت در خصوص نحوه و چگونگی فروش الکترونیکی محصولات خانگی، توضیح داد: با توجه به تعاملات سازمان بهداشت با بخش الکترونیک سازمان صمت، مقرر شده است، تمام کسانی که بخواهند در فضای مجازی فعالیت کنند، می بایست دارای جواز کسب از اتحادیه، اتاق اصناف و اماکن باشند و هرگونه فعالیت زیر زمینی و خانگی بدون جواز فعالیت ممنوع است.

سرهنگ مرادی پیرامون فعالیت صنوف اغذیه، فست فود و رستوران ها خاطر نشان کرد: متصدیان این صنوف فقط در صورت دارا بودن شرایط و امکانات غذایی  بیرون بر با رعایت مقررات بهداشتی تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت دارند در غیر این صورت هرگونه خدمات دهی از سوی این صنوف که منجر به تجمع افراد در محل های کسب و کارشان شود بر اساس گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی ممنوع بوده و با صنوف متخلف برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز