خبرگزاری کار ایران

دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد؛

مثبت شدن تست کرونای یکی از کارکنان دانشگاه تربیت مدرس/ ضدعفونی تمام اتاق‌ها و فضاهای ساختمان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۴۱۱

دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد؛ در پی مثبت اعلام شدن تست کرونای یکی از همکاران دانشگاه، اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلای سایر کارکنان به این ویروس انجام شده است.

به گزارش ایلنا، پس از اعلام مثبت شدن تست کرونای یکی از کارکنان ساختمان مرکزی در روز چهارشنبه بیستم فروردین ماه، مرکز بهداشت و درمان بلافاصله وارد عمل شد و تمامی اتاق‌ها و فضاهای ساختمان مرکزی و سایر فضاهای مشکوک را مجددا ضدعفونی کرد.

میزان بالای هوشیاری سیستم مرکز بهداشت و درمان دانشگاه موجب شد بیمار به درستی به عنوان مورد مشکوک تلقی شود و به سرعت درمان وی قبل از اعلام نتیجه آزمایش آغاز شود و به رغم مثبت بودن آزمایش، حال بیمار رو به بهبود است.

از آنجایی که ایزولاسیون کامل پزشکی و اصول حفاظت فردی کاملی انجام شده بود، امکان سرایت بیماری به همکاران ایجاد نشده است. علاوه بر این کارکنانی که در مجاورت همکار مبتلا بوده اند نیز تحت کنترل قرار گرفته و خوشبختانه تاکنون مورد مشکوک دیگری مشاهده نشده است.

رئوفی مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه در این باره اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلای دانشگاهیان به ویروس کرونا، تمامی فضاهای مختلف دانشگاه از محوطه تا راهروها و اتاق ها به طور مکرر ضدعفونی می شوند. همچنین در ورودی های شمال و جنوب دانشگاه سلامت افرادی که به دانشگاه وارد می شوند با تب سنجی و برخی از پرسش ها مبنی بر داشتن علایم مشکوک کنترل می شود.

وی تصریح کرد: همه دانشگاهیان باید فرض را بر این بگذارند که هم خودشان و هم اطرافیانشان ناقل ویروس کرونا هستند و فعالیت های خود را بر این اساس انجام دهند.

رئوفی خاطر نشان کرد: تمامی کارکنان و دانشگاهیان باید تمامی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و از تردد بی مورد بین اتاق ها خودداری کرده و حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند. همچنین در صورت داشتن علائم مشکوک و یا تماس با افراد مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا، موارد را به طور صادقانه با مسئولان درمانی دانشگاه درمیان بگذارند و این سبک زندگی را تا پایان وضعیت موجود رعایت کنند تا انتقال دهنده ویروس از منزل به محل کار و یا بالعکس نباشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز