خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۸ صورت گرفت؛

مراجعه یک میلیون و ۶۶۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۲۳۶

یک میلیون و ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۳۹۸ به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند که این آمار در مقایسه با سال۱۳۹۷ حدود ۹ در صد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا، حسین مقدم، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ضمن اعلام این خبر افزود: از تعداد کل مراجعان به مراکز معاینه فنی، یک میلیون و ۱۹۰ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول  بوده که ۲۲ درصد از آن در آزمون  آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، هشت درصد در آزمون همراستایی چرخ‌ها، چهار درصد کمک فنر،۱۰درصد تست ترمز و ۱۶ درصد عیوب ظاهری مردود شده‌اند.

به گفته او؛ ۳۹ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

مقدم درباره آمار صدور معاینه فنی برتر در سال گذشته، توضیح داد:  حدود ۵۰ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز شهر تهران متقاضی دریافت معاینه فنی برتر بوده که ۳۳ درصد موفق به اخد معاینه فنی برتر شده‌اند. 

او با اشاره به اینکه پنجاه و هشت هزار و ۴۷۱ دستگاه خودرو غیر مشمول معاینه فنی (زیر چهارسال)، معاینه فنی برتر دریافت کرده‌اند، گفت: همچنین این خودروها شامل استفاده از تخفیف ۲۵ درصدی تردد در محدوده طرح ترافیک وکنترل آلودگی هوا شده‌اند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه شهر تهران دارای۵۶ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک است، اضافه کرد: شهر تهران از ۱۷ مرکز معاینه فنی ثابت و هشت واحد سیار تک خطه و  سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز