خبرگزاری کار ایران

آموزش بیش از ۸۰ درصد محتوای درسی تا کنون/ ادامه فعالیت آموزشی در ۹۷ هزار مدرسه کشور

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۹۳۰

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از دسترسی بیش از 90 درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های تلویزیونی و اینترنتی خبر داد و گفت: مابقی دانش‌آموزان نیز تحت پوشش راهبران آموزشی هستند.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، امروز در برنامه صبح و نشاط اظهار کرد: بعد از اینکه سوم تا پنجم اسفند، مدارس تعطیل شد از همان زمان پیگیری با صدا و سیما برای ادامه آموزش‌ها آغاز شد و از دهم اسفند اولین کلاس‌های آموزشی پخش شد و شبکه‌های دیگر نیز وارد شدند. 

وی با تشکر از معلمان که به صورت خودجوش و با خلاقیت به آموزش مجازی دانش‌آموزان پرداختند، ادامه داد: در زمینه آموزش‌ها، معلمان نیز وارد شدند از طریق آموزش مجازی به دانش‌آموزان، آموزش دروس را انجام می‌دادند و به نوعی جهاد آموزشی اتفاق افتاد.

حمیدی با بیان اینکه ۹۰ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی معلمان قرار داشتند، افزود: قبل از ورود کرونا به کشور ۷۰ درصد محتوای آموزشی به دانش‌آموزان آموزش داده شده بود که اکنون بیش از ۸۰ درصد محتوا آموزش داده شده و در برخی دروس این عدد به ۸۵ درصد می‌رسد؛ در پایه دوازدهم نیز ۹۰ درصد محتواها آموزش داده شده است.

وی به سامانه رصد اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات سامانه رصد که پیش‌بینی کردیم، از ۱۰۷ مدرسه کشور، فعالیت آموزشی در این شرایط در ۹۷ هزار مدرسه جریان دارد؛ ضمن اینکه هنرآموزان و هنرجویان هنرستان‌های کشور، روزانه ۵۳ هزار ماسک تولید می‌کنند. 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش به فعالیت مراقبان بهداشت مدارس نیز اشاره کرد و ادامه داد: «پویش در خانه بمانیم» راه اندازی شد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت هم پای کار آمدند و ۲۵۰ هزار اثر از دانش‌آموزان دریافت شده است و برخی مراقبان سلامت نیز به جرگه مدافعان سلامت پیوستند.

وی در پاسخ به این پرسش که برای اینکه بچه ها در خانه ورزش کنند چه اقداماتی انجام شده است، افزود: همکاری خوبی در صدا و سیما داشتیم و برنامه‌هایی تولید شد؛ امروز سازمان بهداشت جهانی می‌گوید اگر ورزش کنید هم ایمنی بدن بالاتر می‌رود، هم استرس کاهش می‌یابد و هم روابط خانوادگی استحکام پیدا می‌کند.

حمیدی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۳ هزار دبیر تربیت‌بدنی، فعالیت‌های ورزشی در خانه را طراحی می‌کنند که پیشنهادات خود را به دبیرخانه استان می‌دهند و بهترین طرح‌ها به دبیرخانه مرکزی می‌آید و برای پخش در تلویزیون آماده می‌شود.

وی از خانواده‌ها خواست که در هنگام تماشای تلویزیون و کارهای خانه، فعالیت حرکتی داشته باشند و نرمش و وروزش را فراموش نکنند که باعث نشاط خانواده‌ها و افزایش ایمنی بدن می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره ادامه آموزش‌ها و وضعیت سال تحصیلی، گفت: این موضوع بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و در این راستا چند سناریو پیش‌بینی کردیم؛ ما بر مبنای اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری می‌کنیم و برای همه حالت‌ها آمادگی داریم.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد محتوای دروس آموزش داده شده است، تصریح کرد: حتی اگر روند تعطیلی ادامه پیدا کرد، این آمادگی را داریم که سال تحصیلی را به اتمام برسانیم و امتحانات را برگزار کنیم و در نیمه اول شهریور، ۱۵ شهریور دوباره مدارس را باز کنیم و ۱۰ درصد دیگر را جبران کنیم.

حمیدی افزود: خانواده‌ها نگران نباشند. بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های تلویزیونی و اینترنتی دسترسی دارند و مابقی که این دسترستی را ندارند، راهنماهای تعلیماتی با بسته‌های آموزشی پوشش می‌دهند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز