خبرگزاری کار ایران

۷۰ درصد مردم هنوز به موضوع کرونا حساس هستند

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۸۴۷

مدیر کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ وزارت بهداشت گفت: حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و پرهیز از حضور در مناطق و مکان‌های از مهمترین اقدامی است که هر فرد می‌تواند، از ابتلا به این ویروس مصون بماند.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر حقدوست، مدیر کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون که  مسافران نوروزی به شهرهای خود بازگشته‌اند قطعا جهش این بیماری وجود خواهد داشت اما امیدواریم با کنترل‌هایی که می‌شود شاهد جهش خیلی زیاد این بیماری در سطح کشور نباشیم.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد مردم هنوز به موضوع کرونا حساس هستند و شدیدا نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند اما قبول داریم یک درصدی از مردم نسبت به هفته گذشته کمتر رعایت می‌کنند. حفظ فاصله گذاری اجتماعی (۱.۵ متر فاصله از یکدیگر)، دست ندادن، روبوسی نکردن، استفاده از ماسک در مکان هایی که پروتکل بهداشتی اعلام کرده، شست و شو و یا ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و پرهیز از حضور در مناطق و مکان‌های از مهمترین اقدامی است که هر فرد می‌تواند برای خودش انجام دهد تا از ابتلا به این ویروس مصون بماند.

حق دوست گفت:  به شدت توصیه می کنیم که اگر فردی کوچکترین علامتی همچون تب، سرفه های خشک، کوفتگی بدن و ... را داشت برای سلامتی خودش و دیگران در منزل مانده و اگر نمی‌تواند در منزل بماند می تواند با مراجعه به نقاهتگاه‌ها، فرآیند ایزوله نمودن خود را انجام دهد ضمن آنکه باید عنوان کرد برخی از نقاهتگاه های کشور همچون نقاهتگاه کرمان که یک هتل است، دارای امکانات بسیار عالی بوده که افراد دارای علائم بیماری می‌توانند خود را در این مکان ها ایزوله کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز