خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

گام دوم بسیج مبارزه با کرونا آغاز شد/شناسایی ناقلان بدون علائم/ به اژدهای کرونا قلاده زدیم

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۷۹۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای گام دوم بسیج مبارزه با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص برنامه‌های بسیج ملی مبارزه با کرونا گفت: مرحله اول طرح بسیج مبارزه با کرونا که یک کار سنگین و بین بخشی بود به خوبی پیش رفت و ما طی آن توانستیم 70 میلیون جمعیت را رصد کرده و تعداد قابل توجهی از افراد را تشخیص داده و ایزوله کنیم.

نمکی در خصوص گام بعدی بسیج مبارزه با کرونا بیان کرد: امروز وارد مرحله دوم طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا شدیم.در این مرحله هدف ما این است که فاصله گذاری هوشمند را در کنار فاصله گذاری اجتماعی استفاده کنیم.

وی افزود: در شرایط سنگین اقتصادی قرار داریم و فعالان اقتصادی و کسبه روزهای سختی را می‌گذرانند. آنها همدلی و همکاری خوبی در روزهای اول با ما داشتند اما می‌دانیم که تحریم‌ها روی ما فشار آورده و نمی‌توانیم تمام کاستی‌‎های ناشی از عدم اشتغال مردم را پاسخگو باشیم و به همین دلیل ما مجبوریم برای اینکه چرخ اقتصادی به حرکت در بیاید  یک سری از پروتکل‌های کسب و کار را کار نیندازیم و با بازگشایی تدریجی این کار را شروع می‌کنیم. در این مرحله همه مردم و نمایندگان اصناف در کنار همکاران ما در ستاد ملی مبارزه با کرونا در اجرای فاصله گذاری هوشمند همکاری خواهند کرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در گام اول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا افراد علات مدار را شناسایی کردیم اما در گام دوم سراغ افرادی می‌رویم که منشا عفونت هستند اما علائمی ندارند و بدون علام عفونت را به دیگران منتقل می‌کنند. شرکت‌های دانش بنیان کمک‌های زیادی در این زمینه به ما کردند و ما اکنون به سراغ کانون‌هایی می‌رویم که علائم ندارند ولی ویروس را جا به جا کردند. ما امروز خوشه‌های آلوده بدون علامت را شناسایی خواهیم کرد و مردم نیز در این راه کنار ما خواهند بود.

نمکی بیان کرد: همکاران ما در پایگاه‌های مختلف موارد آلوده قبلی که در قرنطینه خانگی هستند را پیگیری می‌کنند و هم  سراغ موارد بدون علامت برای انجام آزمایش خواهند رفت. این اقدام جایگاه ما را در سطح بین المللی بالا خواهد برد.

وزیر بهداشت درباره وجود اختلاف‌ نظر میان مسئولان درباره کرونا توضیح داد: بحث‌هایی درباره اختلاف نظرهایی که درون دولت درباره اعمال محدودیت داریم مطرح شده است؛ اما ما در دولت هیچگونه عدم همکاری درون بخشی نداریم ولی برخی همکاران من نظرات کارشناسی و تخصصی می‌دهند که ممکن است هماهنگی این نظرات کارشناسی با نظرات دیپلماتیک،‌ اقتصادی و اجتماعی کمی زمان ببرد. همکاران ما از دریچه سلامت نگاه می‌کنند معتقدند که مزمن شدن بیماری از همه چیز خطرناک تر است.

نمکی اضافه کرد:‌ ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در محدودیت‌های شدید اقتصادی هستیم و برای پرداخت یارانه مردم نیازمند هزینه‌های زیادی هستیم و باید برای اینگونه کارها به خرانه کشور هم نگاه کنیم. ما مجبورم همکاران را قانع کنیم که باید دراین مواقع بر حسب ضرورت‌های کشور برنامه ریزی کنیم اما ما چیزی به عنوان اختلاف نظر در هیات دولت و حاکمیت نداریم و هیچ چیز جز دوستی در این مملکت حاکم نیست.

وزیر بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: ما در رابطه با بستن دانشگا‌ه‌ها مقاومت ندیدم. در رابطه با برنامه‌های آینده نیز این صمیمیت را خواهیم دید. لطفا در کوس عدم وفاق نزنید. امروز روز همدلی است. ما به اژدهای کرونا قلاده زدیم و خوشبختانه ممکن است در شهرهای بسیاری به مرحله کنترل برسیم. اما این به معنای این نیست که هم‌وطنان فاصله‌گذاری و رعایت بهداشت را رها کنند، تا دوباره این اژدها گوشه‌دیگری از کشور را مورد حمله قرار ندهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز