خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

فاصله‌گذاری اجتماعی در تهران اجرایی نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۷۴۲

عضو شورای شهر تهران گفت: اکنون به وضعیتی در تهران رسیدیم که نه قرنطینه و نه حتی فاصله گذاری اجتماعی اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام فخاری در جریان دویست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران پس از صحبت های فرمانده ستاد مبارزه با کرونا درشهر تهران گفت: همان طور که فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا اشاره کردند، هنوز با شرایط اضطراری درگیر هستیم و به هیچ وجه از شیب افزایش کرونا عبور نکردیم. از این رو باید شورای پایتخت از ظرفیت رسانه ای، سیاسی و اجتماعی خود برای پشتیبانی تصمیم‌های تخصصی و فنی مدیریت ستاد بیشتر استفاده کند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ضمن انتقاد از وضعیت فاصله گذاری اجتماعی در تهران گفت: ظرفیت کارشناسی ستاد مهم و ملاک است اما دیده ایم متاسفانه آنچه در ستاد تصویب و اعلام می شود در سایر  بخش های کشور  مورد تعدیل قرار می گیرد و اکنون به وضعیتی در تهران رسیدیم که نه قرنطینه و نه حتی فاصله گزاری اجتماعی اجرایی نشده است.

عضو شورای شهر خطاب به زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت: شما بیش از همه می‌دانید اساسا فاصله گزاری اجتماعی مطلق در تهران اتفاق نیفتاد. این موضوع تنها مطرح شد و تلاش هایی هم از سوی ستاد صورت گرفت اما همکاری بین سازمانی نیاز داشت وناهماهنگی هایی رخ داد و کار را بسیار سخت تر کرد. اکنون باید به ستاد کمک کرد که با مطرح کردن فاصله گزاری هوشمند و بی‌توجهی به ضرورت فاصله‌گذاری قطعی، فضا بدتر نشود. برای نمونه از ظرفیت نهادی شورا استفاده کنیم و مصوبه ای داشته باشیم  که اگر قرار است مترو بر اساس نظر کارشناسان متوقف شود، مصوب و انجام شود.

فخاری گفت: هر یک نفر که فوت شود همه در برابر آن مسئولیم. ضمن اینکه بازگشت به کار به معنی چرخش و حرکت افراد فقط در شهر تهران نیست.شاهد این چرخش از شهرهایی پیرامونی به سمت تهران هستیم و این مورد شرایط را بدتر می کند. تناقض بین نهادی مشکلی اساسی است. همانطور که گذشته طی نامه ای خطاب به دکتر زالی نیز اعلام کردم از ظرفیت شورا استفاده شود تا این تناقض بین نهادی کمتر گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز