خبرگزاری کار ایران

جایگاه دانشگاه تربیت مدرس در رتبه‌بندی جهانی "کیو اس" ارتقا یافت

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۶۰۰

پایگاه رتبه بندی کیو اس در دهمین دوره رتبه بندی موضوعی دانشگاه های جهان دانشگاه تربیت مدرس را نیز با کسب رتبه ۳۰۱ تا ۳۵۰ در حوزه موضوعی کشاورزی و جنگل داری معرفی کرد.

به گزارش ایلنا، بر اساس نتایج اعلام شده در پایگاه رتبه بندی کیو اس دهمین دوره رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان را منتشر کرد که حضور دانشگاه های ایرانی در این رتبه بندی رو به رشد بوده است.

در رتبه بندی کیو اس سال ۲۰۲۰، یک هزار و ۳۶۸ دانشگاه از ۸۳ کشور در ۵ حیطه شامل; علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنر در ۴۸ حوزه موضوعی ارزیابی شدند که از ایران ۱۴ دانشگاه در ۱۳ حوزه موضوعی حضور دارند. دانشگاه تربیت مدرس نیز با کسب رتبه ۳۰۱ تا ۳۵۰ در حوزه موضوعی کشاورزی و جنگلداری در این رتبه بندی معرفی شده است.

رتبه بندی موضوعی کیو اس بر اساس ۴ شاخص؛ بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استنادها به ازای هر مقاله و h_index صورت می پذیرد و این شاخص ها هر کدام با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی جهت معرفی بهترین دانشگاههای جهان مشخص می شوند. بخشی از اطلاعات مورد نیاز رتبه بندی مذکور از طریق پایگاه اسکوپوس و بخشی از طریق نظرسنجی ها بدست آمده است.

گفتنی است رتبه بندی کیو اس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که به صورت سالانه توسط مؤسسه کاکارلی سیموندز انگلستان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز