خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برگزاری کلاس‌های حضوری در مقطع دکتری مربوط به رشته‌های نیازمند تدریس آزمایشگاهی است

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۲۶۷

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره برگزاری کلاس‌های مقطع دکتری از تاریخ ۳۰ فروردین گفت: تنها کلاس درس رشته‌هایی که نیازمند تدریس آزمایشگاهی هستند، برگزار خواهند شد.

«حسین حسینی» معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به برگزاری کلاس‌های مقطع دکتری از ۳۰ فروردین به بعد درباره پروتکل‌های لازم برای برگزاری این کلاس‌ها گفت: در دوره دکتری کل واحدهایی که یک دانشجو باید بگذارند ۱۸ واحد است، برای گذراندن دروس نظری ما مشکلی نداشتیم و بر اساس آموزش مجازی و در بستر الکترونیک ادامه دارد. تعدادی از دانشجویان مقطع دکتری هستند که می‌توانند در حوزه‌های تجربی، فنی، مهندسی، کشاورزی و دامپزشکی از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: رشته‌هایی که پایان‌نامه‌های آنها نیاز به کارگاه، آزمایشگاه و فیلد دارد مشمول این برنامه ریزی می‌شوند. با استناد به جلسه‌ای که اخیرا معاونت آموزشی وزارت علوم ارائه کرده است عمدتا دانشگاه‌ها به این سمت خواهند رفت که آن دسته از دانشجویانی که نیاز به حضور در آزمایشگاه و فیلد دارند باید با تمهیدات وارد دانشگاه شوند و این اقدام تنها برای آنها صورت خواهد گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه نیازی نیست همه دانشجویان دکتری به دانشگاه بیایند، گفت: قاعدتا به طور مطلق اگر فراخوانی هم اعلام می‌شود همه دانشجویان دکتری را در بر نمی‌گیرد. ما حتما برای آن بخش از دانشجویانی که به حسب تشخیص و ضرورت باید در دانشگاه فعال باشند تا پروژه‌ها و کارهای تحقیقاتی شان را به اتمام برسانند، برنامه‌های لازم را در نظر خواهیم گرفت.

حسینی افزود: قطعا به یک سری ارزیابی‌ها نیاز است یعنی قبل از اینکه دانشجویی وارد دانشگاه شود باید صحت و سلامت آنها مورد ارزیابی قرار بگیرد و با پروتکل‌هایی که هر واحد دانشگاهی ایجاد خواهند کرد، می‌توانند پذیرای دانشجویان باشند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین برای دانشجویان مقاطع دکتری در رشته‌های نظری ضرورتی برای حضور در کلاس درس وجود ندارد؟ گفت: فعلا در بحث رشته‌های نظری ضرورتی وجود ندارد و کلاس‌ها در رشته‌های نظری به شیوه الکترونیکی و آموزش مجازی برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در واکنش به اینکه با توجه به تاکید وزارت بهداشت درباره اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قرار است حضور دانشجویان در آزمایشگاه و فیلد به چه صورتی باشد؟ گفت: تعداد دانشجویانی که باید وارد آزمایشگاه شوند مشخص خواهد شد و قطعا دانشجویان با ملاحظه به دانشگاه می‌آیند اما جمعیتی که وارد دانشگاه خواهند شد به نسبت جمعیت کل دانشجویان مقطع دکتری تعداد چندان قابل توجهی نیست.

وی افزود:‌ اینطور نیست که به عنوان مثال در هر آزمایشگاه ده دانشجو حضور داشته باشد و باید اجازه دهیم دانشجویان با زمان بندی و فاصله گذاری به آزمایشگاه بروند. اینها پروتکل‌هایی برای حضور دانشجویان در آزمایشگاه‌ها است که باید توسط دانشگاه برنامه ریزی شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره بازگشت دانشجویان مقطع دکتری از شهرها و استانهای دیگر گفت: طبیعتا باید خوابگاه برای این دانشجویان در نظر گرفته شود و باید مقدمه ورود آنها صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز