خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

پایش و غربالگری مستمر کارگران و کارمندان شهرداری باید در دستور کار قرار بگیرد/ لزوم توجه به تامین لوازم حفاظت فردی برای نیروهای پیمانکاری

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۱۲۸

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران بر ضرورت پایش و غربالگری مستمر کارگران و کارمندان شهرداری تاکید کرد.

«افشین حبیب‌زاده» رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به عدم پرداخت حقوق فروردین ماه برخی کارگران شهرداری تهران گفت: پیمانکارانی که با شهرداری تهران همکاری دارند به صورت مستقل عمل می‌کنند و از طرفی انعقاد قرارداد آنها با کارگران در سال جدید در اختیار خود پیمانکاران است و شهرداری نمی‌تواند آنها را مجبور کند که با شخص خاصی قرارداد ببندند.

او ادامه  داد: اگر قرارداد فی مابین کارگران و پیمانکار در پایان سال به اتمام رسیده باشد، در سال جدید پیمانکاران مختار هستند؛ با هر کسی که بخواهند قرارداد امضا کنند.

حبیب‌زاده در خصوص کارگران مشغول به کار در شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران پرسنل خود را دارد و کارگران پیمانکاری با شهرداری قرارداد ندارند. شهرداری تهران طبق سنوات گذشته با پرسنل قراردادی و نه رسمی که تا پایان اسفند سال گذشته قرارداد داشت، برای سال جدید با ارزشیابی قرارداد جدید را منعقد می‌کند.

او همچنین در واکنش به اینکه ملزومات بهداشتی نیروهای خدماتی که به صورت پیمانکاری با شهرداری تهران در حال همکاری هستند تامین نمی‌شود، گفت: شهرداری تهران اقدامات موثری انجام داده است، اما این مساله بیشتر درون سازمانی بوده و می‌‌بایست ضمن توجه به حفظ سلامتی و تامین اقلام مورد نیاز کارکنان شهرداری، در خصوص نیروهای پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری نیز اقدامات لازم صورت پذیرفته و عملکرد آنها در این خصوص به طور مرتب مورد پایش و نظارت قرار گیرد.

حبیب‌زاده ادامه داد: این موضوع در نامه‌ای به شهردار تهران مطرح شده است و نه تنها تامین لوازم حفاظت فردی مورد نیاز کارکنان شهرداری تهران بلکه نیروهای پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری نیز باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین پایش و غربالگری مستمر کارگران و کارمندان  شاغل در حوزه خدمات شهری از جمله کارکنان سازمان آتش نشانی اعم از کارکنان حوزه عملیاتی و ستادی و سازمان مدیریت پسماند، حمل و نقل و ترافیک شامل رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی، تاکسیرانان و شرکت مترو و همچنین حوزه سلامت، کارکنان شرکت شهر سالم و نیز پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری تهران باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز