خبرگزاری کار ایران

تصویب کلیات لایحه «ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران»

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۸۱۰

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن ارائه کلیات لایحه «ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران» گفت: با تصویب این لایحه، تشکیلات شهرداری تهران بعد از سال‌ها وقفه روزآمد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  در جریان دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران، بررسی لایحه «ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران» مورد نقد و بررسی قرار گرفت. 

سید حسن رسولی در جریان این بررسی با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با این لایحه هم نظر است، گفت: در سال ۹۴ سازمان امور اداری و استخدامی، ضوابط سازماندهی و تشکیلات را به شهرداری تهران ابلاغ می کند اما شهردار وقت، به این دستورالعمل که بر اساس ماده ۱۱۲ قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شده است، وقعی نمی نهد.

او با بیان اینکه با بهم ریختگی سازمانی شهرداری مواجه هستیم، تاکید کرد: در حال حاضر در شهرداری تهران معاونتی با یک اداره کل، اداره کل بدون شرح وظیفه و دفتری با مسئولیت های اجرایی داریم. این موارد نمونه ای از بهم ریختگی  ساختاری در نظام تقسیم کار و توزیع اختیارات و مسئولیت های شهرداری تهران است. بر اساس ماده ۴ آیین نامه استخدامی شهرداری ها، شهرداری موظف است که برای هرگونه تغییر در ساختار سازمانی از شورای شهر مجوز دریافت کند.

خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران در عمل به وظیفه قانونی خود در ۲۱ اسفندماه سال گذشته لایحه «ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران» را به شورای شهر ارسال کرده است، تصریح کرد: این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته و در سایر کمیسیون ها نیز بررسی خواهد شد. 

رسولی با بیان اینکه با این لایحه درباره حد و اندازه شهرداری تصمیم گیری خواهد شد، گفت: تا قبل از اینکه اعضای شورای شهر سیاست و جهت گیری اساسی نظام سازماندهی و تشکیلاتی شهرداری تصمیم‌گیری کنند، هیچ معیار و مقیاسی برای رسیدگی به لایحه در سطح ساختار کلان و ساختار کلی وجود ندارد. در این لایحه علاوه بر جهت گیری سیاستی برای بهسازی سازمانی، تعاریف قانونی نیز بیان خواهد شد. 

او تاکید کرد: بعد از نهایی شدن سیاست‌ها، تعیین تعاریف و ضوابط کمی و کیفی، تشکیلات شهرداری تهران بعد از سالها وقفه می توانیم روزآمد کنیم که این لایحه معیاری برای اصلاح ساختار شهرداری تهران خواهد بود. 

سرانجام کلیات این لایحه با ۱۱ رای موافق اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز