خبرگزاری کار ایران

رای منفی اعضا شورا به عدم ثبت ملی توچال

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۷۸۶

اعضای شورای شهر تهران با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مبنی بر رد پیشنهاد ثبت ملی توچال مخالفت کردند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران، بررسی طرح پیگیری ثبت ملی توچال مجددا مورد بررسی قرار گرفت.

محسن هاشمی در توضیح این طرح گفت: یکی از اعضا پیشنهاد ثبت توچال به عنوان میراث طبیعی شهر تهران را مطرح کرد و پیشنهاد داد که مدیریت شهری  ثبت ملی آن را به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد دهد، اما کمیسیون فرهنگی و اجتماعی که کمیسیون تخصصی محسوب می‌شود آن را رد کرد و در جلسه پیشین دلایل عدم موافقت مطرح شد، اما رای گیری به زمان دیگری موکول شد.

او ادامه داد: حالا در این جلسه نظر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به رای گذاشته می‌شود. یعنی اگر اعضا به نظر کمیسیون فرهنگی مبنی بر رد این پیشنهاد رای مثبت دهند این پیشنهاد مسکوت می‌ماند اما اگر اعضای شورا با این پیشنهاد کمیسیون فرهنگی موافقت نکنند و همچنان بر ثبت توچال اصرار بورزند بر اساس آئین‌نامه باید این موضوع در یک کمیته چند جانبه بررسی شود.

سپس نظر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به رای گذاشته شد و 10 عضو به این نظر مبنی بر رد پیشنهاد ثبت ملی توچال رای منفی دادند.

هاشمی در پایان گفت: این پیشنهاد به هیات رئیسه برگشت داده می شود و در سه کمیسیون مشترک محیط زیست، شهرسازی و فرهنگی ارجاع داده می شود تا بررسی همه جانبه تری بر روی آن صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز