خبرگزاری کار ایران

تذکر به شهرداری درخصوص عدم دعوت از اعضای شورای شهر در کمیته تخصیص بودجه

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۶۵۴

یک عضو شورای شهر تهران نسبت به عدم دعوت از اعضای شورای شهر در جلسات کمیته تخصص بودجه شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،حجت نظری در جریان دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تشکر از عوامل مختلف شهرداری اعم از آتش‌نشانی، کارکنان فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار، سازمان بهشت زهرا (س)، شرکت شهرسالم و همه کارکنانی که می‌توانستند در این ایام در کنار خانواده باشند اما به خدمت رسانی مشغول بودند گفت: روز جوان را تبریک می‌گویم و امیدوارم میلاد حضرت علی اکبر حداقل برای شهرداری یادآوری شود تا مصوبه انتصاب جوانان در شهرداری تهران را اجرا کند.

او در تذکری به شهرداری تهران درخصوص عدم اجرای بند الف، تبصره دوم بودجه سال۹۸ و ماده ۳۹ مصوبه برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در مورد برگزاری جلسات کمیته تخصیص است، گفت: متاسفانه این بند اجرا نمی‌شود. یکی از اهداف اصلی نگارش برنامه سوم توسعه شهر تهران، منضبط کردن عملکرد مالی شهرداری و جلوگیری از وقوع انحرافاتی در بودجه بود که برای سالیان طولانی به عنوان رویه‌ای ثابت شناخته می‌شد. ماده ۳۹ به عنوان یکی از راهکارهای پیش بینی شده شورای شهر، شهردار تهران را موظوف به تشکیل «کمیته تخصیص» کرده است. با توجه به اینکه اعتراض هیات تطبیق مصوبات به برنامه پس از موعد قانونی بوده، بنابراین تمام مواد این مصوبه لازم الاجرا هستند و شهردار باید مطابق ماده مذکور از حداقل دو عضو شورا یعنی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تخصصی مربوط(حسب موضوع) برای حضور دعوت به عمل می‌آورد. این در حالی است که تاکنون دعوتی از روسای کمیسیون‌های تخصصی به عمل نیامده است.

نظری ادامه داد : همچنین بند الف تبصره دوم بودجه ۱۳۹۸، شهرداری تهران را ملزم کرده است که گزارش جلسات کمیته تخصیص، شامل تخصیص اعتبار بر مبنای پیش بینی تحقق منابع عمومی و اختصاصی و الویت بندی مصارف را به صورت ماهیانه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند. اما در اجرای این بند نیز هنوز اقدامی از جانب شهرداری صورت نگرفته است.

نظری تاکید کرد: با این توضیحات به شهردار تهران تذکر می‌دهم، در راستای اجرای ماده ۳۹ برنامه سوم توسعه شهر تهران و بند الف تبصره دوم بودجه سال ۱۳۹۸، سریعاً ضمن دعوت از اعضای شورا در کمیته تخصیص، ارائه گزارش‌های این کمیته از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا امروز را صادر کند و در ارسال گزاش‌های بعدی تعللی صورت نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز