خبرگزاری کار ایران

رییس اورژانس هوایی کشور خبر داد:

انجام ۴۱۳۳ ماموریت در سال ۱۳۹۸ توسط بالگردهای اورژانس

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۳۱۴

رییس اورژانس هوایی کشور گفت: ۴۱۳۳ ماموریت در سال ۱۳۹۸ توسط بالگردهای اورژانس انجام شد.

به گزارش ایلنا‌ از روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، محمد سرور رییس اورژانس هوایی کشور، ضمن بیان این مطلب که خدمات اورژانس هوایی از سال ۱۳۷۹ در ایران در حوزه غیر نظامی فعال شد گفت: از ابتدای راه‌اندازی تا به امروز در حوزه اورژانس هوایی ۲۰۷۱۹ ماموریت انجام دادیم که با این تعداد ماموریت ۳۰۶۷۳ بیمار بد حال را به مراکز درمانی منتقل کردیم. غالب این بیماران، افرادی بودند که دچار حوادث شده بودند یا مشکلات فوریتی داشتند و از نقاط دوردست یا صعب‌العبور به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرور در خصوص تعداد ماموریت انجام شده در سال گذشته افزود: آمارها در سال ۱۳۹۸ نشان می دهد که ۴۱۳۳ ماموریت توسط اورژانس هوایی در کشور انجام شد که با این تعداد ماموریت ۵۱۹۳ بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس اورژانس هوایی کشور از افزایش ماموریت ها نسبت به سال ۱۳۹۷ خبر داد و بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ نیز ۳۱۹۲ ماموریت انجام شد و طی آن ۴۰۹۱ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند که در مقایسه با سال ۱۳۹۸ شاهد افزایش امدادرسانی بوده ایم.

محمد سرور درباره موضوع امداد رسانی بالگردهای اورژانس گفت: حوادث ترافیکی، حوادث غیر ترافیکی مانند سقوط از ارتفاع و یا ریزش بهمن در ارتفاعات، امدادرسانی به مادران باردار در مناطق کوهستانی و صعب العبور، بیماران قلبی که دچار سکته قلبی شدند، بیماران دچار سکته مغزی، انتقال اعضای پیوندی مثل قلب، کبد و ریه و انتقال فراورده های خونی از جمله امدادرسانی هایی بوده است که توسط اورژانس هوایی انجام شد.

سرور در خصوص برخی از ماموریت های مهم و حیاتی تصریح کرد: امدادرسانی به مادران باردار که در مناطق صعب‌العبور و روستاهای کوهستانی به دلیل برف و بارندگی، مسیر انتقال زمینی آنها بسته شده بود، صورت گرفت که اگر این مادر باردار به موقع به مراکز درمانی نمی رسیدند، حاصل آن افزایش مرگ ‌و میر مادران باردار بود. از دیگر مامورت های مهم، انتقال بیماران قلبی بود که سکته  کرده و می‌بایست سریعا به دستگاه‌های آنژیوگرافی یا متخصصین قلب آنژیوگرافی می‌رسیدند تا بتوانند درمان موثرتری بگیرند. در خیلی از شهرها این امکانات وجود ندارد و بیماران قلبی باید با فوریت با هلی کوپتر منتقل شوند. انتقال اعضای پیوندی نیز مثل قلب، کبد و ریه از طریق زمینی امکان پذیر نیست چون باید در کوتاه ترین زمان به مراکز درمانی منتقل شوند و ماموریت انتقال اعضای پیوندی هم از دیگر ماموریت های مهم امداد هوایی اورژانس است.

برای آگاهی از فعالیت های اورژانس کشور، وب سایت رسمی این سازمان به نشانی www.ems.behdasht.gov.ir  در دسترس قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز