خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با ایلنا:

دستور جمع‌آوری معتادان متجاهر باید از طریق ستاد کرونا اعلام شود/ اخذ تست کرونا از معتادان بعد از جمع‌آوری

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۲۸۵

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران توضیحاتی در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر رها شده در سطح تهران ارائه کرد.

«مصطفی هادیزاده» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تعیین‌تکلیف وضعیت معتادان رها شده در سطح شهر تهران گفت: در ابتدا باید بررسی شود که آیا تمام افراد رها شده در سطح خیابان معتاد متجاهر هستند، یا بین آنها افراد کارتن خواب نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در ابتدای اسفند ماه کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست معاون درمان وزیر بهداشت جلسه‌ای تشکیل داده و مقرر شد با توجه به شیوع کرونا در کشور به طور موقت طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر متوقف شود، چراکه تجمع این افراد با عارضه‌های مختلف ممکن است، باعث ایجاد اپیدمی کرونا در مراکز نگهداری شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تصریح کرد: همچنین براساس قانون نمی‌توانیم یک روز یا حتی یک ساعت بیش از ۶ ماه معتادان متجاهر را در مراکز نگهداری کنیم و پس از آن باید ترخیص شوند. این ترخیص‌ها موجب شده است که با تجمعی از معتادان در خیابان مواجه باشیم. 

هادیزاده با اشاره به اطلاعیه ستاد در خصوص عدم جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: در این اطلاعیه آمده است که ستاد همواره آماده همکاری با دیگر دستگاه‌ها بوده است و در یک سال و نیم گذشته طرح جمع آوری معتادان متجاهر به خوبی در استان تهران انجام شده است. 

وی ادامه داد: امروز عصر جلسه کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در وزارت بهداشت به ریاست معاون درمان وزیر برگزار می‌شود و در خصوص دو موضوع شروع مجدد طرح جمع‌آوری و همچنین تمدید مهلت معتادان متجاهر که مدت زمان نگهداری آنها به پایان رسیده است، تصمیم‌گیری می‌شود. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۵ هزار نفر در مراکز نگهداری معتادان متجاهر حضور دارند، گفت: دستور جمع‌آوری معتادان متجاهر باید از طریق ستاد کرونا اعلام شود و همانطور که گفتم در جلسه امروز عصر در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود، استاندار نیز در نامه‌ای پیشنهاد جمع‌آوری مجدد معتادان متجاهر را به ستاد کرونا داده است. 

هادیزاده تصریح کرد: در صورت جمع‌آوری مجدد معتادان متجاهر حتما طرح غربالگری و اخذ تست کرونا از معتادان متجاهر انجام خواهد شد، اگر این افراد معتاد بوده و تست کرونای آنها منفی باشد به مراکز اعزام خواهند شد. 

وی درباره جمع‌آوری معتادان منع پذیرش نیز گفت: چنانچه اجازه جمع‌آوری معتادان متجاهر از سوی ستاد کرونا داده شود، مقرر شده است که معتادان منع پذیرش نیز اگر کمتر از سن ۱۸ سال داشته باشند، بهزیستی این افراد را نگهداری کنند و اگر بیش از ۶۰ سال داشته باشند تا سن ۷۰ سال در مراکز نگهداری معتادان متجاهر نگهداری شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز