خبرگزاری کار ایران

همتی خبر داد:

ارائه کمک‌های حمایتی به ۵۰۰ هزار بیمار سرطانی، خاص و نادر از فردا/ اهدای ۵۲ دستگاه ونتیلاتور توسط خیرین به هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۸۵۶

سرپرست جمعیت هلال احمر ایران از تحت پوشش قرار گرفتن ۵۰۰ هزار نفر از بیماران سرطانی، خاص و نادر از روز شنبه خبر داد و گفت: همکاران ما با حضور در درب منازل کمک های حمایتی را در اختیار بیماران قرار می دهند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم همتی "سرپرست جمعیت هلال احمر ایران" در نشست خبری مجازی گفت: در سالی که گذشت کشور ما و همه دنیا با بیماری کرونا درگیر بودند و در کشور ما اقدامات خوبی انجام شد. جمعیت هلال احمر در کنار دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اقدامات خوب و ارزنده ای را انجام داده اند. 

او با اشاره به مشکلات معیشتی که در پی بحران پیش می آید، گفت:  خوشبختانه خود بحران کنترل شده است اما در بحث کرونا فعلا بیماری تمام نشده است و احتیاط هایی که از قبل مطرح بود با قدرت ادامه دارد. 

همتی با اشاره به اینکه بخش زیادی از افراد آسیب پذیر در این بحران تحت فشار قرار گرفتند، گفت: گروه های متعددی از هموطنان عزیز و گروه های مرجع به دنبال راهکاری برای کمک به اقشار آسیب پذیر بودند و جمعیت هلال احمر را به عنوان مرجع خود قرار دادند و با توجه به راهکارهای قانونی برای کمک در خدمت آنها هستیم که در روزهای پیش رو  و روزهای منتهی به ماه مبارک رمضان کمک ها را برای هموطنان جمع آوری و به صورت شفاف در اختیار هموطنان قرار می دهیم. 

همتی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند از پس بیماری برنیامده اند، گفت: اما ما با وجود تجریم ها توانستیم بیماری را مدیریت کنیم اما ممکن است به تنهایی از دست دولت ها کاری برنیاید و  از همه گروه های مرجع و مردم تقاضا داریم به ما کمک کنند.

او با اشاره به مشکلات بیماران سرطانی و بیماران خاص گفت: از روز شنبه ۵۰۰ هزار نفر از بیماران سرطانی، نادر و خاص را تحت پوشش قرار می دهیم و همکاران ما با مراجعه به درب منازل کمک ها را در اختیار آنها قرار می دهند.

او درخصوص کمبود ونتیلاتور گفت: با فراخوان هلال احمر کمک های خوبی از سوی خیرین به هلال احمر شده و تا این لحظه ۵۲ دستگاه ونتیلاتور  با قیمت هر دستگاه ۱۶۰ میلیون تومان توسط خیرین خریداری و در مناطق محروم و مورد نیاز توزیع خواهد شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر همچنین درخصوص آموزش همگانی گفت: آموزش ها یک ماه پیش از ورود کرونا به ایران انجام شد و اولین محصولات آموزشی در زمینه کرونا در جمعیت هلال احمر تولید و تا به حال بالغ بر ۵۴ میلیون بار در فضای مجازی دیده شده اند.

او به دوره های آموزش آنلاین نیز اشاره کرد و گفت: در دوره های آموزش آنلاین هم با همکاری نظام پزشکی تا به حال به ۷۶۴ هزار نفر آموزش داده شده و گواهی صادر شده است. با راه اندازی سایت "کرونا دات آی آر" و راه اندازی سیستم تست، برای اولین بار در ایران بصورت آنلاین تست کرونا گرفته شده و تا به حال ۱۰میلیون نفر در آن شرکت کرده اند. همین موضوع باعث آرامش بیشتر و کاهش بار بیمارستان ها شده است.

همتی در خصوص عملیات غربالگری مسافران نوروزی گفت: تب سنجی و غربالگری بصورت فیزیکی در ۴۷۱ پایگاه و با ۸۵۱ اکیپ از ۲۷ اسفند آغاز شده و همچنان در برخی از استان ها ادامه دارد. تا به حال بالغ بر ۲۱ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر در ۷ میلیون و ۶۱۸ هزار خودرو غربالگری شده اند و از میان آنها ۱۴ هزار ۲۸۸ نفر با علائم مشکوک به کرونا به تیم های بهداشتی و درمانی ارجاع داده شده اند.

او درباره تامین داروهای مورد نیاز  بیماران کرونا گفت: سازمان تدارکات پزشکی و داروخانه های هلال احمر همچنان در زمینه تامین و توزیع دارو در حال انجام فعالیت های خود هستند. در داروخانه مرکزی روزانه به بیش از هزار نفر خدمات ارائه می شود و در شهرهای پرخطر هم داروخانه های هلال احمر بازوی کمکی مراکز درمانی هستند و در مجموع روزانه ۵تا۶ هزار نفر خدمت دریافت می کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر گفت: اگرچه کرونا داروی خاصی ندارد اما با توجه به تب بازار درباره برخی داروها یک میلیون کپسول تامی فلو و ۶۰۰ هزار داروی کلترا از سوی هلال احمر وارد ایران شد.

همتی همچنین درخصوص تولید ماسک و گان گفت: کارخانه نساجی تولید ماسک را آغاز کرده و روزانه ۱۰ هزار ماسک سه لایه و گان تولید می کند. بزودی یک خط مکانیزه تولید ماسک هم در هلال احمر نصب و آغاز به کار می کند که توان تولید روزانه بالغ بر ۷۰ هزار ماسک را دارد.همچنین کارخانه های سها هم روزانه ۱۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده تولید می کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر همچنین درباره راه‌اندازی نقاهت‌گاه‌ها برای بیماران بهبودیافته از کرونا گفت: هلال احمر برای راه اندازی ۲۶۰۰ تخت نقاهت گاهی در شهرهای مختلف پرخطر اعلام آمادگی کرده بود که از این میزان ۱۵۰۰ تخت آماده است. اما فعلا از ۴۵۰ تخت استفاده خواهد شد.

سرپرست سازمان هلال احمر ضمن تشکر از صدا و سیما گفت: دو برنامه پرمخاطب همکاری خوبی با ما داشتند  و کمک هایی در پی آن جمع آوری شد و با کمک داوطلبان در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار گرفت.

او گفت: در کنار سایر دستگاه ها خدمات خوبی را در حین شیوع کرونا آغاز کردیم و در حدود 2 میلیون نفر داوطلب با جمعیت هلال اهمر همکاری دارند و به ما کمک کردند تا این بخش را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز